ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

בישולים במטבח: אורז על הצלחת

אורז היה מאז ומעולם חלק בסיסי בכל ארוחה בישראל. היחס אליו הוא בגדר התוספת בארוחה, המנה הנלווית לעוף, מרק, תפוחי אדמה ועוד. לעומת זאת, בסין היחס לאורז הוא כמו בעולם המערבי ללחם מטעמים אלו. יחד עם זאת, הכנת מתכון אורז בסיסי דורשת מאיתנו להקפיד על כמויות של חומרי גלם, ובייחוד של האורז אל מול כמות המים. כמות גדולה מדי של מים עלולה לגרום לבישול יתר, וכמות קטנה מדי עלולה  לגרום לשריפת האורז. מקובל על כל כוס מלאה של אורז לשפוך שלוש כוסות מים לבישול תקני. 

אורז עם עדשים

תבשיל אורז עם עדשים מכונה גם מג'אדרה. זהו מתכון אוריינטלי המבוסס על קטניות. האורז יכול להיות לבן במתכונתו הנוכחית אולם נהוג להצהיב אותו תוך שימוש באבקות מרק ייעודיות. אורז עם עדשים מועיל לנו בתור צרכני המתכון כמזון בריא, ועתיר פחמימות. למי ששומר על בריאותו מומלץ להכין מתכון מאורז מלא במקום אורז לבן על מנת לצרוך פחות פחמימות. פחמימה עלולה לגרום לנזק דומה לנזק של השומנים אם מי שאוכל את המתכון סבל בעבר באירועי לב כתוצאה מתזונה לא בריאה.

אורז עם ירקות מבושלים

מתכון נוסף המתבסס בדרך כלל על אורז לבן מתובל, אם כי גם אורז בסמטי כהה מעט יכול להיות לכם לשימוש במתכון זה. רצוי להיעזר בקוצץ ירקות על מנת שיהיו ירקות בממדים של האורז ליצירת בליל מלא ולא מתכון דיכוטומי עם ירקות עבים וגדולים. ניתן גם לרכוש לקט ירקות ייעודי לאורז לצורך כך. אורז עם ירקות מבושלים תורם לתוספת פחמימות, ותוספת ויטמינים מטעם הירקות: הגזר המבושל מוסיף ויטמין Aלראייה, לדוגמה.

אורז כחלק ממתכוני ממולאים

מתכוני הממולאים יכולים להיות ממולאים בבשר טחון, קוסקוס ואורז. האורז כמילוי נפוץ מאד כאשר הוא מצופה ברוטב עגבניות או רוטב שמנת מתוקה. זה מוסיף טעם הן לממולא והן לאורז וגורם לו להשתלב עם הרכיבים שכבר מצויים בירק או בגידול הממולא. מקובל למלות עם אורז תפוח אדמה בסגנון דרום אמריקאי, קישוא ממולא, ופלפל ממולא. השילוב של אורז עם ממולאים יכול להיעשות גם עם עגבניות חיות, אולם בשונה מתבשיל אורז עם ירקות, מקובל להשאיר את העגבניות כשהן בפרוסות גדולות ודקות על מנת להוסיף נדבך נוסף למנה, אשר בשונה מיתר המתכונים אינה אחידה אלא מחולקת לנדבכים: המאכל והמילוי שלו.

ולפני שנפרדים... מתכון לאורז צהוב, טעים ומזין:

מצרכים:

2 כוסות אורז

1 בצל קצוץ

3 כוסות מים

כרכום

פלפל שחור

מלח

אופן ההכנה:

מטגנים בצל עד להזהבה.

שוטפים את האורז ומסננים, מחזירים את האורז לסיר, מתבלים ומערבבים.

מוסיפים את המים, מערבבים ומכסים.

מבשלים 25 דקות על אש נמוכה.

בתאבון!

 מחפשים עוד מתכונים? בקרו במתכונים מבית סוגת.

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017