ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

פסיפס

 

המוזאיקה, או כמו שרובנו מכירים אותה בשמה העברי, פסיפס, הפכה לאחרונה לטרנד החם בעולם עיצוב הפנים, עיצוב חדרי אמבטיה או עיצוב הבית בכלל. השימוש באבני פסיפס הופך יותר ויותר נפוץ כחיפוי קירות האמבטיה, במטבח ואפילו בריצוף הבית. בעידן האינטרנט חברות פסיפס רבות מתפרסמות ולוכדות לקוחות. קחו לדוגמא חברה אשר הוקמה כחברה משפחתית בשנת 1977והמשיכה עסק קיים בתחום הקרמיקה פסיפס וכלים סניטריים - זוהי חברה שיש לה כבר ותק וניסיון בתחום, וכאשר היא מרחיבה את קהל הלקוחות שלה באינטרנט, היא יכולה להשיג הרבה יותר. קחו בחשבון שאתם בתור לקוחות, מקבלים הרבה מחברה שכזו. אז לפני שאתם בוחרים חברה לייצור פסיפס לבית שלכם, כדאי שתחכימו מעט בנושא הפסיפס, ומיד לאחר מכן, צאו לדרך. שיהיה בהצלחה!

בעבר וגם היום, יצירת פסיפס אמיתי היא אומנות של ממש. פסיפס נוצר באמצעות עשרות עד אלפי אבנים, תלוי בהיקף העבודה, שמחוברות זו לזו בצורה כזו שבסופו של דבר אנחנו מקבלים תמונה גדולה שנוצרה מאותו חיבור של אותן אבנים. התמונה שמתקבלת היא לרוב צבעונית ויפהפיה. כל האבנים כולן משובצות לתוך טיט או מלט שמדביקים אותן זו לזו עד שנוצר פסיפס.

בעת העתיקה פסיפס היה נחלת של עשירים ואנשים רמי מעלה. פסיפס שימש כריצוף לרצפות או תקרות. ייצור פסיפס בימים אלו נחשב למלאכת מחשבת ידנית ולא מכאנית כמו היום. פסיפס היה בעיקר בכיכרות העיר, בתי העירייה, נכבדי העיר ובכנסיות. הוא הוזמן באופן מיוחד מהאמנים הכי דגולים בתקופה זו. אבני הפסיפס היו קטנות מאוד מה שהקשה את מלאכת ההרכבה עוד יותר, הרי ככל שהחלקים קטנים כך העבודה של יצירת פסיפס רבה וקשה יותר.

איכותו של פסיפס נמדדת לפי מימדי האבנים שמהן הוא מורכב. פסיפס שמורכב מאבנים קטנות נחשב לפסיפס איכותי יותר מאשר פסיפס שמורכב מחלקים גדולים יותר והתמונה שתתקבל תהיה מפוארת ומפורטת יותר. קחו דוגמה מימינו – טלוויזיות ומסכים. גם כאן רזולוציה גבוהה יותר (יותר פיקסלים) מביאה לחדות תמונה ברורה יותר.

השמים (או לצורך העניין, התקרה...) הם הגבול בכל הנוגע לכמות הסגנונות שניתן לעשות עם פסיפס. בתקופה שלנו פסיפס בתוך חדר השירותים ככל הנראה יהיה בצבעים אשר מקושרים לניקיון – גווני כחול עד לבן. במטבחים סביר להניח שייעשה שימוש בגוונים הנותנים תחושת אוכל ותיאבון – מגוונים חומים עד ירוקים.

 

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017