ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 פרקטים - פרקטים בכל מחיר?

מדוע הישראלים כל כך אוהבים פרקטים? אני בחיים לא אבין. הרי פרקטים הם הפיתרון האידיאלי לתושבי מערב אירופה ובעיקר למדינות סקנדינוויה הקרות במשך כמעט כל ימות השנה. פרקטים שומרים על חום הבית ולכן כל כך אהובים על אנשים החיים במדינות קפואות. לעומת זאת בארץ חם כמעט כל ימות השנה (אני בחורף שעבר לבשתי מעיל אולי עשר פעמים גג). חוץ מזה שרצפות פרקטים הן קשות יותר לתחזוקה (אסור להרטיב, אסור לנקות עם סבונים חזקים, צריך לנקות ניקוי לח עם חומרים מיוחדים, כל תזוזה קטנה של רהיטים פוגעת הרצפה וכו'). פרקטים ממש מגבילים אותנו וממש לא עונים על הצרכים היום יומיים שלנו אז מדוע פרקטים כל כך מבוקשים בארץ עד כי צצו להם מאות עסקים חדשים המתמחים בייבוא, שיווק והתקנת פרקטים בארץ? כי אנחנו פשוט אוהבים פרקטים.

לשאול את הישראלי מדוע הוא אוהב רצפת פרקטים כשהיא כל כך לאמתאימה לצרכים שלו זה כמו לשאול אותו למה הוא בחר באשתו. אין לזה תשובה לוגית. זה אמוציונאלי לחלוטין. ככה זה כשאוהבים. המוח משתבש. רצפות פרקטים הן רצפות קשות לתחזוקה, לא מתאימות לאקלים והאמת גם לא לתרבות הים תיכונית וכמו כן, פרקטים הם יקרים באופן משמעותי ביחס לחלופות השונות. ובכל זאת, אנשים חוסכים על דברים אחרים בביתרק כדי לשריין מקום לרצפות פרקטים.

כמו כל טרנד אחר בענף הבניה והעיצוב, פרקטים החלו כסמל בקרב מובילי דעת קהל, מעצבים, אנשי החברה הגבוהה ואנשים עשירים שמטיילים בחו"ל ומכירים סגנונות שונים ומגוונים של עיצוב בתים. מצחיק לראות משפחה בראשון לציון או בפתח תקווה שמעולם לא ביקרה בארצות סקנדינוויה ואין לה שום מושג מה המקור של רצפת פרקט אבל היא חוסכת כמה שנים, ומוותרת על טיולים, חופשות ורהיטים לבית, רק כדי להרשות לעצמה לשדרג את הבית מרצפה רגילה לרצפת פרקט.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017