ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 פסיפס.

 

פסיפס הינה צורת אמנות המוכרת לנו עוד מימי קדם. פסיפס זהו למעשה אוסף של אבנים קטנטנות המרכיבות תמונה גדולה מהן. תמונת הפסיפס יכולה להיות ציור מורכב בעל אלמנטים רבים. במקרים אחרים פסיפס יהיה אוסף של צורות גיאומטריות. בעבר פסיפס נועד לחיפוי קירות, ולעיצוב של מבני ציבור, בתי מרחץ ומבנים פוליטיים. בתים פרטיים עוטרו גם הם בפסיפס. פסיפס נועד במקומות מסויימים גם לריצוף ולעיטור חפצי נוי ורהיטים שונים. האבנים מהן מורכב כל פסיפס הן שונות ומגוונות. ניתן למצוא פסיפס הבנוי מאבני זכוכית, קרמיקה, אבנים טבעיות, קוורץ, אריחים צבעוניים, גרניט וכן הלאה. הפסיפסים הקדומים ביותר שמצאו ארכיאולוגיים משויכים למאה השישית לפני הספירה.

פסיפס כיום הוא עיטור דקורטיבי שיכול לשדרג מראה של כל בית. פסיפס, ממש כמו בימי קדם, מתאים לחיפוי קירות במקומות שונים בבית. חיפוי קירות בעזרת פסיפס בחדר האמבטיה, המטבח או אפילו חדר השינה יכול לזכות כל מעצב בקולות התפעלות. ישנם מעצבים רבים הבוחרים לעשות יצירת פסיפס כחלק מן הריצוף בבית. פסיפס מתאים גם לעיטור של רהיטים וחפצים שונים. יצירות פסיפס אחרות אפשר למסגר ולתלות בבית.

פסיפס ידוע גם בשם נוסף: מוזאיקה. מוזאיקה, או פסיפס היא דרך נפוצה מאוד ליצירת אמנות מודרנית, לא רק לעיצוב הבית. כיום ישנם רבים העוסקים ביצירות פסיפס כתחביב לשעות הפנאי. כדי ליצור פסיפס צריך לבחור ראשית את המשטח עליו בוחרים לעשות את היצירה. לאחר מכן יש למלא משטח זה במלט או בחומר רך אחר שמאוחר יותר ייתקשה. אחר כך יש לבחור את האבנים הרצויות ולבנות את התמונה הכוללת. ככל שהאבנים קטנות יותר יצירת הפסיפס תהיה מדוייקת יותר. יצירות פסיפס דורשות מאומנות רבה, זמן רב וריכוז אינסופי. מי שלא התברך בתכונות אלה יוכל להזמין אמן פסיפס מקצועי. אמני פסיפס, או אמני מוזאיקה יכולים ליצור יצירות אמנות מרהיבות. עיצוב הבית הופך לחוויה של ממש בעזרת שימוש ביצירות פסיפס.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017