ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

אבנים משמשות אותנו בכל ענפי הבנייה השונים ובעצם אבנים הם החומר הטבעי לבנייה והשימוש בהן נפוץ עוד מהעת העתיקה. החל מהאלף החמישית לפני הספרייה אפשר לראות שימוש באבנים לבנייה וכמובן שעם התפתחות הטכנולוגית שחדרה כמובן גם לענף הבנייה השימוש באבנים הולך ומצטמצם ומפנה מקומו לטובת פלדה ובטון וכן הלאה שאר חומרים אחרים שלאט לאט מתגלים ביתרונות שלהם על פני האבנים ששימשו את האנושות מאז ומתמיד לבניית המבנים השונים שלה. כשאנו מדברים על בנייה באבנים אנו לא מדברים בהכרח על אבנים כמו הבלוקים וכדומה, אלא שאפשר לדבר גם על אבנים טבעיות ממש איתם עושים שימוש לבנייה. כך למשל בנו פירמידות, אבנים ענקיות שנגררו והונחו כפי שהונחו על ידי מי שעשה מלאכה קשה זו, ובאמת אפשר לראות שאבנים טבעיות כאלו פשוט מחזיקות את עצמן ובעצם את המבנה עצמנו למשך שנים רבות וזהו חומר מצוין לבנייה חזקה ואיתנה שתחזיק לשנים רבות.

 
היום אם נבקש לראות בנייה עם אבנים טבעיות אנו נמצא זאת בקלות כיוון שלא מעט בניינים ובתים פרטיים מחופים באבנים טבעיות וזאת בשל היתרון האסטטי של אלו, הן מבחינת התוצאה הסופית והן מבחינת כל המשקל ההיסטורי של שימוש באבנים, אין מה לעשות בית שמחופה באבנים טבעיות הוא בית ייחודי וודאי בולט ברחוב שלו, ויותר חשוב מכך, יש בכך מעין אמירה עיצובית חזקה מאוד שכנראה גם מלמדת אודות יושבי הבית, כלומר, כאן גרים אנשים עם טעם מיוחד, כאלו שבחרו לחפות את הקירות של הבית שלהם באמצעות אבנים טבעיות ויש לכך את כל היתרונות הן היתרונות הפונקציונאליים, מדובר בחיפוי מעולה ששומר על המבנה כולו וגם מביא איתו כמה מעלות של בידוד, וכמובן שמדובר בחיפוי מאוד מיוחד ואלגנטי.
 
אז באמת כשאנו נוסעים לירושלים ורואים את החומות העתיקות הכל כך מיוחדות במראה שלהם ואת הכותל המערבי אז אנו פתאום מתחילים לחשוב על אבנים ועל שיטות בנייה ישנות ונמלאים בהוד וההדר וכבוד גדול הן גלפי שיטות הבנייה האומנם עתיקות והן כלפי האבנים להם יש מראה כל כך מיוחד ולהן יש תפקיד כל כך חשוב כלפי האנושות והן בעצם מאפשרות בנייה של מבני קבע ואם ניתן את הדעת על כך, מה היה קורה אילולא נמצא לנו חומר כל כך נוח ונכון ולעבודה שכזו כדוגמת האבנים, מה היה קורה אילו היתה נדרשת האנושות למצוא פתרון באמצעות חומרים אחרים או באמצעות שיטות עבודה שונות. ואכן לא בכל מקום בעולם אנו יכולים לראות שבונים באמצעות אבנים, כמו למשל הבדוואים שלא עובדים עם אבנים ובמקום זה יש להם מגורים ארעיים וכל התרבות ואורחות חייהם מושפעים מבחירה זו של האוהל הארעי על פני המבנה המסודר והקבוע והאיתן הבנוי מאבנים של ממש.
ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017