ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

אבנים

אבנים תמיד שישמשו את האדם כחומר בסיסי לבנייה. מאז שזה התפתח ועבר את שלב הבוץ החל לעשות שימוש באבנים כחומר המרכזי לבניית המבנים השונים.

כשאנו אומרים אבנים בסביבת הבניין אנו מייד חושבים על בלוקים, אבל למעשה האבנים לוקחים חלק בחיפוי המבנים, ריצוף וגם נעשה הרבה שימוש באבנים לשם קישוט ונוי. אז אומנם עם התעשייה שהתפתחה נוצרו כל מיני חומרים ושילובים של חומרים בעלי יתרונות שאין לאבנים הן במחיר והן בשימוש, אבל בסופו של דבר, כשאנו הולכים על מראה קלאסי ורוצים לעבוד עם חומרים קלאסים אנו נעבוד עם האבנים המסורתיות.

 

 

אבנים משמשים אותנו בסביבת המטבח בעיקר בתור משטחי עבודה. ברוב המקרים יהיו אלו אבנים מסוג גרניט או אבנים מסוג שיש, או אבנים שהם שילוב של חומרים, כמו אבני קיסר.

לאלו יש יתרונות של ממש כשאנו מדברים על משטחי עבודה וזאת בשל כמה תכונות מרכזיות שהן מחזיקות בהן, לעומתן, האלטרנטיבה שלנו לאבנים כמשטחי עבודה במטבח הם משטחים מעץ או משטחים ממתכת או כל מיני משטחים מחומרים מעובדים בלתי טבעיים.

כשאנו חושבים על אבנים שישמשו אותנו כמשטחי עבודה כדאי מאוד שנחשוב על מהם הצרכים שלנו מאותן אבנים , מהו השימוש שנעשה באותם אבנים המשמשות אותנו כמשטחי עבודה ואילו חומרים יבואו איתם במגע, ובאיזה סביבה אנו ממקמים את האבנים הללו והאם זו סביבה שעלולה לפגוע בהם ובכל אופן כיצד נתחזק ונשמור את האבנים שמשמשות אותנו במטבח שלנו כמשטחי עבודה.

 

אז באמת , אחד היתרונות העיקריים של משטחי עבודה מאבנים הוא עניין החום. לאבנים אין שום בעיה להתמודד עם חום, בטח שלא החום שמופק במטבח שלנו. זאת אומרת, שאם נניח מתכת לוהטת על האבנים הללו וזה לא משנה אם זו הגרניט או השיש או האבן קיסר, כשנניח עליהם סיר לוהט נעשה זאת בלב בטוח שהאבן לא תינזק ושלא יישאר שום סימן של הסיר הלוהט שהנחנו על האבן.

 

לעומת האבנים, אנו יכולים להשתמש כאמור בעץ, אבל העץ בשונה מהאבנים לא יודע להתמודד עם חום ועם טמפרטורות גבוהות מידי ועל כן הוא בחירה פחות אידאלית עת אנו מבקשים לבחור לנו החומר ממנו יורכב משטח העבודה במטבח החדש שלנו.

 

חוץ מעניין החום, יש את עבודות החיתוך השונות שאנו עושים על גבי משטחי העבודה, כמו למשל חיתוך ירקות, אם נעשה זאת על משטחי עבודה שעשויים מעץ למשל סביר שנפגע בעץ ונשאיר שריטות, לעומת זאת, באבנים כמו שיש או אבן קיסר או גרניט אין לנו שום בעיה לחתוך על גבי פני השטח ושריטות מכל סוג שהוא או שפשופים לא ישארו לאחר שסיימנו את מלאכת החיתוך.

 

אז באמת כשאנו שוקלים מאיזה חומר ליצור את משטחי העבודה שלנו כנראה שהאפשרות הכי טובה הזמינה לנו היא שימוש באבנים על סוגיהם השונים.  

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017