ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

שיש – משטחי עבודה  משיש מול משטחי עבודה ממתכת

 

כשאנחנו חושבים על שיש ועל אבני שיש אנחנו חושבים יוקרה. מיד עולה התמונה של ארמונות עבר ומבנים מאופרים בהם השיש היא מרכיב עיקרי בבניה ובעיצוב. השיש היא אבן יפהפה עם טקסטורות מאוד מיוחדות והשיש תמיד מרשים במראה שלו.

 

ובאמת גם בבתים הפרטיים שלנו אנו רואים את השיש מככבת בסביבת המטבח בעיקר, לעיתים גם במקלחות אפשר למצוא שיש. הנטייה בשוק היא לחשוב שהשיש היא האבן המושלמת לשימוש כמשטח עבודה במטבח וזאת בגלל כל מיני סיבות. ראשית המראה כמובן שמושך את העין שלנו המראה של השיש, על כל מה שמתמע מכך בתקפיד הכללי של האבן שיש בעיצוב של המטבח נאמר. זכרו, השיש תופס חלק נכבד מנוף המטבח ולכן יש לשיש תפקיד חשוב במראה הכללי של המטבח שלנו. מעבר לכך השיש מאוד נוח לעבודה. אפשר להניח על השיש סירים לוהטים ואפשר להשתמש בשיש כמשטח לחיתוך. על כל היתרונות האלו של השיש אפשר להוסיף לכך את התחזוקה הקלה של השיש ואת העמידות של האבן. האבן היקרה לא דורשת תחזוקה רבה והיא מתמודדת היטב עם רטיבות ועם לחות ואין סכנה שתשנה צורתה עם הזמן. מעבר לכך קל לנקות אותה והמראה שלה נשמר לאורך זמן, כל אלו הופכים את השיש לאופציה מועדפת עלינו עת אנו מחפשים את החומר המתאים למשטחי העבודה שלנו במטבח.

 

בשונה מהשיש אנחנו יכולים להחליט שאנו הולכים על משטחי עבודה ממתכת נגיד. בעבר אלו כיכבו ואיכלסו רק את המטבחים המקצועיים אבל היום אפשר לראות את המתכת לוקחת את מקומו של השיש בלא מעט מטבחים וזאת בשל היתרונות המסוימים של המתכת וכנראה בעיקר בגלל המראה שלה. המראה של המתכת , של משטחי עבודה ממתכת מאוד מתאים ומשתלב עם ערכי העיצוב המודרני של המטבחים. שם מחפש מראה נקי וסטרילי והמתכת המבריקה עושה את כל זה ובהצטיינות. מה גם שביכולתנו, שלא כמו עם השיש, לשלשב את המתכת בהתאמה עם היורים שלנו ועם קולט האדים. כל אלו משתלבים היטב בעיצוב המטבח המודרני.

 

מעבר לכך המתכת כמשטח עבודה היא מצוינת וזאת כיוון שאין לה שום בעיה להתמודד עם סירים לוהטים וזו פעולה שכיחה במטבח. כמו כן אין שום בעיה לחתוך על משטחי עבודה ממתכת אבל רק כאלו שמצופים בחומר מסוים שמונע שריטות. חות מזה המתכת קלה מאוד לתחזוקה ואינה חשופה לפגעי מזג אוויר. אלו הופכים את המתכת למופיעה יותר ויותר במטבחים של היום והשיש אולי קצת נדחק הצידה.

 

אבל בסופו של דבר, וכמו שפתחנו את המאמר הזה, לשיש יש את היוקרה שלו ואת המראה מאוד ייחודי שלו ואת התחושה הייחודית שהוא יוצר בבית שלנו. כל אלו עושים רושם על בעלי בתים ולרוב הם יבחרו בשיש, כך לפחות בארץ ישרא.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017