ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

פסיפסים מפורסמים בירדן.

 

קצת היסטוריה והרחבת אופקים בנושא פסיפסים, אומנם הפסיפסים היום מאוד נפוצים בשימוש בית לשם עיצוב הבית, אך אומנות זו כמובן עתיקה כימי עולם.

בירדן אפשר לראות פסיפסים בתקופה שבין המאה הראשונה אחרי הספירה למאה השמיני אחרי הספירה. הפסיפסים שימשו אז לקשט בניינים, לקישוט הקירות והרצפות, או תיקרות כשאר בתוך הפסיפסים אפשר לראות כל מיני מוטיבים שקשורים למהלך החיים הפשוט של היום יום. כמו למשל איסוף התבואה, כמו למשל פסיפסים שמתאים ציד ואת הצידים במלאכתם, או פסיפסים של דייגים שדגים דגין בים ועוד שלל של נושאים מיתולוגיים. כל מיני פסיפסים שהיו בבתי כנסיות למיניהן בין אם נוצריות או ערביות ברוב המקרים פסיפסים אלו הציגו כל מיני סיפורי תנך.

 

למרבה הצער, כמו בהרבה מקומות אחרים ובהרבה תחומים אחרים, הגיע שליט שהחליט שאין להציג יותר פרצופים של בני אדם או ציורים של חיות על גבי פסיפסים ורוב אוצר הפסיפסים שהיה בירדן נהרס על ידי שליט זה או טושטשו לגמרי. פסיפסים מסוימים נשמרו הודות לאנשים מחוכמים שהחליטו להסתיר אותם ולבנות מעליהם פסיפסים חדשים ובכך הצליחו לשמר את פריטי האומנות הפנטסטים האלו.

 

יש הרבה פסיפסים מדהימים בירדן היום שאומנם אפשר להבין את התמונה הכוללת והמהממת שלהם אך באמצע יש חור גדול וזה פשוט שובר את הלב לראות כיצד אומנות כ ה יפה וכה עדינה נהרסה על ידי גסותם של שליטי חסרי חן וטעם.

 

רוב יצירות הפסיספס הירדניות נשמרו ונמצאו בסביבת כנסיות ביזנטיות. ארכיאולוגים שחופרים באזורים אלו מוצאים אינסוף חתיכות של פסיפסים צבעוניים מאותה תקופה נפלאה בה יצרו בפסיפסים.

 

היום עושים שימוש הרבה יותר נרחב בפסיפסים וזאת כמובן בשל הערך האסטטי שלהם, בשל הצבעוניות הבלתי נגמרת של הפסיפסים ובשל הקלות בה אפשר לעצב את הבית עם כל מיני פסיפסים מרהיבי מראה.

התעשייה מייצרת אין קץ סוגים שונים ומשונים של פסיפסים צבעוניים עם שלל צורות, ועיצובים ונושאים וצבעים. אפשר להשיג היום בכל חנות מרצפות כל מיני יצירות פסיפסים ובאמצעותן לקשט את הבית, או את הכניסה לבית וכל מקום בעצם בו אנחנו רוצים להוסיף מהיופפי של הפסיפסים. הפסיפסים היות ניתנים גם להזמנה על פי תמונה שהלקוח ממציא לבעל העסק, בעל העסק יודע להדפיס את התמונה על מרצפות ואז גם לחותוך אותן באמצעות המיכשור המיוחד שיש לו ולהביא לנו פסיפסים בהזמנה בהתאם למה שביקשנו ממנו בדיוק. עובדה זו הופכת את הפסיפסים למאוד נחשקים ופופולרים בקרב בעלי בתים שונים.

הפסיפסים טומנים בחובם יופי ואסטטיקה נדירים. מעבר לכך שהם פשוט יפים, יש בהם גם משהו מאוד עתיק, מאוד היסטורי, משהו שנושק לאומנות של ממש, אם לא אכן אומנות של ממש. ככה שבאמצעות פסיפסים אפשר להעשיר בחן רב את העיצוב הכולל של הבית שלנו.

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017