ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

סאונות

סאונות הם חדרים יחסית קטנים בהם משפריצים מים על סלע חם על מנת להשיג אדים בחדרי הסאונות. בימים של היום יש טכנולוגיות יותר מחוכמות ליצירת האדים הללו בחדרי הסאונות. אותם טכנולוגיות מאפשרות גם שליטה על הטמפרטורה של החדר. דבר שלא היה אפשרי בסאונות עתיקות יותר באותה קלות.

על הטמפרטורה שולטים יושבי חדרי הסאונות והחום שנוצר בסאונות מנוצל בעצם על ידי משתמשיו הן להנאתם אך בעיקר לבריאותם.

 

כמובן שמאז ימי הסאונות העתיקות, גם בתחום זה נעשתה התפתחות גדולה והסאונות היום מכילות בתוכן או בסביבתן עוד ועוד אפשרויות שונות של טיפולים כולם קשורים כמובן לחום קור ומים ובריאות הגוף ושעת מנוחה.

 

למעשה, החום שנוצר בסאונות באמצעות האדים גורם לפתיחה של נקבוביות העור וכך אנו מנקים אותו מכל מיני רעלים שבגוף ובדם. לסאונות יש ערך בריאותי לא קטן.

 

בשהות בחדרי הסאונות ניתן להבחין בפעילות לב בלתי צפויה, קצב הדופק עולה בכמעט כפול מדופק נורמלי, בשל זאת הדם זורם ביתר שאת וקרוב יותר לעור. אצל אנשים מסוימים לחץ הדם יעלה, אצל חלק מהאנשים בסאונות לחץ הדם ירד.

 

מחקרים רבים שנעשו אודות הסאונות ופעולתן, מחקרים שנעשו במקביל ושלא במקביל במקומות שונים בעולם בכל מיני מוסדות בריאות ואקדמיה, מחקרים אלו מראים שהסאונות הם בטוחות לאדם ומאוד בריאות לאדם ויש בהם יתרונות של הרגעה ואיבוד משקל ועוד יתרונות בריאותיים אחרים.

 

היום הסאונות והשימוש בהם הפך לנפוץ יותר ויותר. בעוד רמת החיים עולה מיום ליום והאדם הפרטי טורח לאסטטיקה שלו ולבריאות שלו מספר המבקרים בסאונות עולה משנה לשנה. מה גם שבארצנו בתקופה אחרונה נולדו המון קאנטרי קלאבים למיניהם וכל תחום הספא התרחב והרבה אנשים צורכים את השירותים השונים של הספא. הסאונות בכלל זה. ועם כל זאת אפשר לראות גם מגמה חזקה מאוד של אנשים שמשדרגים את הבתים שלהם ואת החצרות שלהם בחדרי סאונות שניתן לרכוש בקלות ולהזמין איש מקצוע שיבוא להתקינם. כך גם עם הג''קוזים שאפשר למצוא היום בכל מיני מקומות. בעוד הג''קוזי בדרך כלל יוצא בחצר הסאונות לא אחת נבנות בתוך הבתים ובני הבית בסביבת המקלחת שלהם יכולים לגשת לחדר הנוספף והחדש ולהתפנק בכמה שעות של שקט בתוך סאונות אדים חמה קרה. לשהייה בסאונות יש מעלות רבות כאמור, בריאותיות, אבל מעל לכל, אם נשאל את מבקרי הסאונות על החוויה ועל הסיבה שהם כל כך מחבבים את השהייה בסאונות החמות, הם יענו שזו שעה של אסקפיזם טהור בו הגוף והמוח מתפנים מדעת ופשוט נרגעים. הרפיה מושלמת של הגוף בחדרים הקטנים האלו, עם כל המעלות הבריאותיות של הסאונות הופכות אותן למאוד פופולריות בימים אלו.  

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017