ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 

 

ארכיטקטורה בעולם המערבי היא ארכיטקטורה של אבן, ארכיטקטורה שנשמרה לאורך דורות.

במזרח אפריקה ובצפון אפריקה התבססה הבניה ומתוך כך גם הארכיטקטורה על עץ, דברי מליטה רכים ולבנים. חומרים אלו לא עמדו את מבחן השנים הארוכות, מבחן הדורות.

כמובן שבית כנסת שלא מחזיק מעמד הוא מבנה שלא קל לשחזר לאחר מכן בגלל אי הסכמה של הרשויות השונות ברחבי העולם שבדרך כלל לא אהדו את העניין היהודי בלשון המעטה.

 

היה נחמד לו יכולנו לבחון את הארכיטקטורה של בתי הכנסת במקומות השונים בעולם ולאורך נקודות זמן שונות. אך כל זה הוא לא אפשרי כל כך כיוון שברוב מדינות מזרח בתי כנסת לא שרדו את המאה שנה. למזלנו, במקומות מסוימים חידשו בבניה חדשה את הארכיטקטורה הישנה ואז אולי אפשר עוד ללמוד משהו.

 

הארכיטקטורה של בתי כנסת יכולה היתה להיות מושפעת מן החומרים העומדים לרשותה וכמובן מן השימוש המיוחד שנעשה במבנים אלו ובמסגרת הנסיבות של המקום והתקופה.

 

ישנם בתי כנסת מסוימים שבנויים בצורה של איזורי קיץ ואיזורי חורף, ארכיטקטורה שלוקחת בחשבון את מזג האוויר המצוי באיזור.

 

 

ההגבלים התרבותיים הדתיים שכנפו על דתיים יצאו את המבנה ארכיטקטורה של בתי כנסת ללא כיפה עליהם.

 

כל אלו מיצרים ארכיטקטורה מיוחדת למקומות בהם השיקולים של העוסקים בארכיטקטורה אינם מובנים מאליהם כמו ארכיטקטורה רגילה של תכנון בתים למגורים או לבתי משרד וכן הלאה כל מיני מבנים שהשיקולים של הארכטקטורה הם די פשוטים בסופו של דבר, חומרים קיימים לעבודה, מיקום, תקציב, צרכים וכל אלו יבנו לעוסקים בארכיטקטורה תוכנית עבודה די פשוטה כי בסופו של דבר גם מדובר בצרכים שמכירים אותם כבר לפני ולפנים ומה גם שהארכיטקט יכול להתחבר לתהליך ממקומו שלו כיוון שגם הוא מכיר את הצרכים של המבנים הרגילים ואת הארכיטקטורה שלהם.

 

אבל כשאנו מדברים על מבנים שמשמשים אנשים לצרכים רוחניים אנחנו בטוח מדברים על ארכיטקטורה אחרת. א, התחושה שהארכיטקטורה צריכה לייצר באותם חללים מאוד מאוד חשובה והיא כנראה המשימה של הארכיטקט או הארכיטקטורה, המשימה היותר קשה.

 

הארכיטקטורה צריכה לקחת בחשובן את כל הקהל שיאוכלס באותו מבנה ושיש לו שימוש מאוד ספציפי באותו חלל והוא אמור לקבל גם תחושה מאוד מסוימת. זה תפקידה של הארכיטקטורה לתת מענה על כל אלו.

 

ארכיטקטורה כזו תיקח בחשבון את המסורת של אותו מבנה, מהם הסמלים היקרים לו, מהי ההגות והאם והיכן אפשר לשלב אותה בארכיטקטורה.

 

מבנים רוחניים שלהם יש ארכיטקטורה מיוחדת מפוזרים בכל רחבי העולם ועובדי אלוהים רבים אוהבים לבצע עבודתם במקומות אלו שעוטפים אותם בכל התחושה המאוד מיוחדת שהארכיטקטורה המיוחדת מעניקה להם.

 

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017