ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

אבנים- כללי

אבנים הן אפשרות נהדרת להפוך את חלל האמבט להיכל מהודר ומסוגנן. אבנים משפיעות על האווירה שתשרור בחלל, והן שמספקות את הרקע לשלל הרהיטים והכלים הסניטאריים. אבנים משפיעות על עיצוב האווירה בחדר האמבטיה ואת איכות החוויה בה.
אבנים משמשות לחיפוי ולריצוף , כאשר חלק מהן טבעיות וחלקן מעשה ידי אדם. קחו למשל אבנים מגרניט או פורצן, המגיעות בגווני אפור כהה, אפור בהיר, צהבהב ושוקולד, ויוצרות חלל אמבטיה מתוחכם, נקי ומרשים. כיום מקובל לעטר את קירות האמבט ביצירת פסיפס. אבנים המשמשות ליצירת פסיפס מגיעות כאשר הן חתוכות בצורת מלבנים במידות קטנות במיוחד של 1 ס"מ X2 ס"מ. 
חיפויי קירות חדר האמבטיה יכולים להיות מאבנים טבעיות כמו  אבן חלילה, מצפה או אבן חברון המגיעה בגדלים, עיבודים וגימורים שונים. אבנים מסוג חברון מגיעות כשהן חתוכות לריבועים או למלבנים, ומותז עליהן חול המעניק להן מראה עתיק. ישנם אנשים שאוהבים להכניס לחלל האמבט אבנים ירושלמיות המסותתות בסיתות גס.
אבנים כמו אבני צפחה וגרניט, הן טבעיות וניתן להשיגן במראה מט, מלוטש או מעט מבריק. יתרונותיהן טמונות ביופיין ובאווירה המיוחדת שהן משרות.  חסרונותיהן מצויים בעובדת היותן חומר סופג כתמים, המצריך טיפול בחומר איטום שקוף לפני השימוש הראשון ופעם בכמה שנים המרווח בין הטיפולים נגזר כתוצאה משימוש בחומרי איטום ברמה גבוהה.
אבנים טבעית רצוי לקנות אצל יצרן המתמחה בתחום, כדי להבטיח טיפול מקצועי כנדרש בעבודה עם חומר זה. חנויות המתמחות בנושא יספקו  גם את הטיח הגס המודרני בשלל גוונים, המתאים גם לחדרי אמבט. שימוש בטיח מסוג זה מעניק לחדר אופי מיוחד ויוצר תחושת מרחב ואווריריות.
מחירי האבנים לריצוף וחיפוי תלויים בעיקר במידות המבוקשות,  בסוגי האבנים (פה גם לאופנה יש השפעה רבה) ובסוגי הגימור. המחירים נעים בטווח של 35$-120$ לאבן בגוון או בגודל שאינו שכיח. אם מדובר באבנים הדורשות עיבודים מיוחדים, המחירים נקבעים בעת ההזמנה. חובבי הפסיפס יכולים למצוא מבחר עשיר של אבנים שעלי גוונים ומידות שונים. שאיתן ניתן ליצור דיוקנאות ואלמנטים עצוביים מרהיבים. ניתן לצפות חדר שלם בפסיפס בצבע אחד או לשלב מספר גוונים מאותה משפחה, אולם בשל מחירו הגבוה מומלץ להשתמש באבנים אלו  במשורה ולהסתפק בעיטור הקירות בפסי קישוט. לעיטור כזה או לחיפוי של קטע ישר ומדויק רצוי לקנות רשתות של אבני פסיפס ולגזור את הרשת לגודל המתאים. קישוט שאינו מחייב עבודה מדויקת מתאימות אבני פסיפס בתפזורת אותן תרכיבו לבד.
המחירים נעים בטווח של 120-180 $ למ"ר של פסיפס מוזאיקה. אבנים לפסיפס בגוונים כהים יקרים  מאחר שהם מכילים יותר מינרלים מבהירים. מחירי פסיפס מאבנים מינראליות נעים מ-440$ ל-880$ למ"ר, ואריחי פסיפס בעבודת יד, דוגמת פסיפס מאבן לבה מזוגג בגלזורה וקרמיקת פסיפס, מצריכים השקעה של מינימום 280$ למ"ר.
השוק מציע לכם אבנים דמויי פסיפס במחירים זולים יחסית, והתוצאה המתקבלת מרשימה מאוד אם מקפידים על עבודה דייקנית ומוקפדת, בכל זאת לפסיפס אמיתי, המורכב אבן אחר אבן,  יש אופי שונה שקשה לחקותו.
הקרמיקה, היא אופציה נוספת לחדר אמבטיה יצירתי ומסוגנן. כיום אפשר למצוא מבחר אבני קרמיקה של חברות גדולות או יצרנים פרטיים, דוגמאות וסגנונות; אריחי קרמיקה בעבודת יד עם תבליטים מיוחדים, אריחי טרקוטה מעודנת מצופים בגלזורה עם אפקט דמוי סדקים (רוסטארו), או אריחים העשויים מלבה מזוגגת, שניתן למצוא גם בגודל שאינו עולה על זה של כפתור. לכל אלה יש אריחי רצפה תואמים בדוגמת תחרה, ושילובם יוצר חדר מעוצב ומושקע במיוחד.
כיום פופולאריים במיוחד אריחי קרמיקה דמויי אבנים שגם נוחים לבנייה ולניקוי.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017