ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   


אבנים- סוגים ואפשרויות חיפוי

תרבות העיצוב של חדרי האמבטיה לא שכחה את הקירות והרצפה. כיום, קיים מגוון רחב של אבנים לחיפוי וריצוף חדרי אמבט. שפע הסגנונות של האבנים הטבעיות והמלאכותיות מאפשר ליצור עיצובים מרהיבים ואומנותיים, ולהפוך את חלל האמבט להיכל מהודר ואלגנטי.
אבנים, ניתן למצוא בגוונים חיוורים, ובגוונים עזים ועשירים, באריחים מסותתים או בלוחות גסים. רצפות מאבנים נראות טוב,. ככל שאבנים גדולות יתר, כך תראה הרצפה יפה ומהודרת יותר. 
לאבנים עמידות טובה לא פחות מאריחים. אם קונים אותן בגושים, הן יקרות יותר, כבדות יותר ומרעישות יותר מאריחי קרמיקה וחרס. שבבים של אבנים מעורבים בבטון ליצירת לוחות או אריחים הם אופציה זולה יותר. אבנים העשויות חול הן אופציה זולה יותר מאבן גיר, זאת מאחר שאינה זקוקה לחומר איטום, וקל יותר לרצף בה.
מחירי אבנים: עלויות ריצוף באבנים תלויים בגודל האבנים, בגימורים, וגודל ההזמנה.
כיום ניתן למצוא אבנים בעיצובים וגימורים מודרניים ויפים.
תחזוקה ובטיחות : אבנים הן בעלות עמידות גבוהה, אך נוטות לספוח נוזלים ושמנים שנותנים אותותיהם במשך הזמן במרקם האבן.  ניתן לפרק ולהרכיב את האבנים במקרי הצורך .
ישנן אבנים לחיפוי מסוגים שונים, פעמים רבות מחירן לא נמוך, אולם לאורך זמן עמידותן הגבוהה ועלותם התחזוקה הנמוכה מוזילים את התמונה הכללית - גם של הבניה וגם של התחזוקה.
סוגים שונים של אבנים לחיפוי מתאימות למטרות שונות, בהתאם להרכבם הכימי אשר ישפיע על חוזקן.  בין הסוגים השונים של אבנים לחיפוי החיפוי ניתן למצוא אבני אלדורדו אשר שימשמשו לחיפוי קירות חיצוניים ופנימיים, אבנים ירושלמיות  שאיתן מחפים קירות חיצוניים,אבני  כורכר, אבני צפחה ועוד.
מבחינת עיצוב, ניתן לחפות חדרי אמבטיה באבנים, אך אין חובה לצפות קיר שלם. ניתן להוסיף פס של אבנים צבועות  בצבעים שונים מהקיר, או לחלופין בצבעים טבעיים ולזכות בחדר אמבטיה משודרג.  כשבוחרים באבנים לחיפוי, רצוי מאד להחליט עד כמה רוצים לעצב אותן. קשה לשנות מראה וצבע של אבנים טבעיות , בעוד שאבנים שיוצרו ממספר חומרים אפשרי לעצב כרצונכם ולהתאים באופן אישי לדרישותיכם.
סוגי אבנים מסוימים נוטים לנקבוביות וניתן לאטום אותן. קיימים גם סוגים נקבוביים פחות שאינם ניתנים לאיטום. לכן, בדקו עם הספק האם יש צורך באיטום. שכבת ציפוי עשויה לשנות את אופיין של האבנים על ידי שינוי צבע או יצירת סדקים.  ניתן למשל לרצף באבנים משיש ולזכות במראה עשיר תודות לעורקים במרובים. אבנים כמו שיש, תורמות לאווירה מעט רשמית וקרה ומתאימות לחללים גדולים שיש בהם אלמנטים עיצוביים דומיננטיים.
אבנים משיש יש להניח על משטחים ישרים ומוצקים, כמו בסיס רצפה מבטון, או כל בסיס רצפה חלק אחר עם שכבת לטקס מיישרת. אבנים אלו יש ללטש ולמרק לעיתים תכופות, וכלנקותם בחומרים שאינם חומציים.
אבן הצפחה: שייכת לסוג אבנים קשות ועמידות החסינות בפני מים וקלות לחיתוך. ניתן ללטש אבנים אלו או שפשוט להשאירן מחוספסות, זכר לרכסי ההרים מהם נחצבו. על צבעים כהים יותר, כמו סגול ושחור, קל יותר להבחין בלכלוך, אבק שריטות וטביעות רגל. אבן הצפחה היא חלופה טובה לאבנים כמו שיש וגרניט. ריצוף: אבנים מצפחה יש להניח על מצע של בטון, תמוכות או דיקט. ובכדי להבטיח מינימום סטייה ברצפה ולצמצם את הסיכויים להתכופפות או לסדקים בחיבורים, יש להניח את האבנים על בסיס דיקט בעובי 20 מ"מ שעליו מוברג לוח מגן בעובי 12 מ"מ. 
הצפחה מחזיקה מעמד גם ללא  טיפול וניתן למרק אותה בדונג, בשמן צמחי או בשמן זית (כולם ישפיעו קלות על המראה).

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017