ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

מרצפות – סוגים ודרכי טיפול


מרצפות הן התשתית להצבת הרהיטים. מרצפות מעניקות את הרקע, את כתם הצבע הקובע במידה רבה את אופי החלל.
קיים מבחר רחב של סוגי מרצפות כמו: מרצפות קרמיקה, מרצפות חרס, טרקטורה מזוגגת ועוד.  האריחים שציינתי עמידים בפני שחיקה וקל לנקותם, מה שהופך אותם לחומר פופולארי לייצור מרצפות. מרצפות יש להתאים לסוג הפעילות המתרחש בחלל. חללים סלוניים ומהודרים, ניתן לרצף במרצפות שעלות טקסטורות וגוונים התומכים בכך. כיום אופנתיות מרצפות כהות אשר מחקות אבנים טבעיות. תחום המרצפות נחלק לאבנים טבעיות ולאבנים מלאכותיות. שני הסוגים הם באיכות מעולה , מגיעים במגוון גימורים וגוונים רחב שיכול להתאים לריצוף כל חלל שתבחרו. 
החלקה היא נושא חשוב בבחירת מרצפות: ישנן מרצפות אשר מונעות החלקה, שלא ישנו את צבען ולא יתבקעו. החנויות מציעות לכם אריחי ריצוף מזוגגים שחזיתן אינה חלקה או שחוספסה בכוונה. ארחי מרצפות העשויים זכוכית למשל, יהיו חלקלקים גם אם עברו תהליך של התזת חול.
אם חשקה נפשכם במרצפות בעלות מראה חם ובייתי , בחרו באריחי טרקטורה מזוגגת. אריחים אלו עשויים בעבודת יד מחמר טבעי ששרפו בכבשן. אריחי טקרטורה, אינם מאבדים את יכולת אגירת החום, ולכן הם נעימים מאד למגע כף רגל יחפה. מרצפות אלו מפתחות תוך שנה פטינה עשירה ובוהקת.
מרצפות קרמיקה, הן צוננות וחלקות , אך בעלות מראה עשיר ומהודר. קרמיקה היא חומר שלא מתאים לבתים בהם ישנם בעלי- חיים. כיוון שבמגע עם חומרים חומציים כמו שתן, תתכן החתמת האריחים.
אחידות אריחי מרצפות: אריחים אינם תמיד זהים בעיקר אם מדברים על אריחים מעוטרים במכונה. עובדה זו יש לקחת בחשבון כאשר חושבים על לרצף חלל גדול במרצפות מעוטרות.
ארחי מרצפות העשויים חרס, הם עמידים ובולטים, ועשויים מחומר בלתי מעובד שעשיר בדו תחמוצת הצורן ויש לו מראה בסיסי שמתאים לסגנון ריהוט כפרי.
מרצפות זקוקות לבסיס ישר ונוקשה תחתן , ואם יש לכם בסיס בטון יצוק, תוכלו לרצף ישירות מעליו.  אם כבר יש לכם רצפה הבנויה מאריחי אבן ישנה, שרק הרובה שלה במצב רע, תוכלו פשוט תוכלו לפרק אותם ולרצף מחדש עם רוֹבָּה חדשה. אריחים מחרס  ואריחים מעוטרים ניתן לעקור משכבת הטיט עליה הם יושבים, לנקותם ולרצפם מחדש בבטון.
רוֹבָּה , למי שלא יודע, היא חומר המצוי בין אבני המרצפות ומשמש  למילוי הרווחים . רובה לרצפות היא תערובת מלט וחול שמגיעה בצורה של אבקה וניתנת לערבוב במים שיוצרים מעין קרם המתייבש במהירות.  מכיון שהרובה מצויה על הרצפה, היא תמיד תתלכלך, כך שניתן לבחור בגווני מילוי שיעזרו בהצנעת הכתמים והבלאי. ניתן לבחור ברובה צבעונית שעליה אריחים שאינם נקבוביים, וכך חומרי הצבע לא יספגו. רובה בפסים דקים מאפשרת מראה מרצפות אסתטי יותר. ינשן מספר דרכי טיפול במרצפות המאפשרות איטום והגנה על האריחים-  שימו לב, חלקן גורמות  להקהיית האריחים.
ניתן להשיג חומרי איטום לרצפות המבוססים על שרף ומגיעים בצורה נוזלית עד שמגיעים להתקשות. חומרי איטום למרצפות שהם על בסיס סיליקון, מזכירים לנו את החומרים המשמשים לאיטום נעליים,בדרך כלל בצורה אחידה. 


ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017