ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

מרצפות – ריצוף חדרי אמבט


מרצפות חדרי אמבט הן בעלות חשיבות רבה. מרצפות אמורות לשמור על מידה רבה של פונקציונאליות ועם זאת להוות המשך ישיר לקו העיצובי השולט בחלל. מרצפות לחדרי אמבט חייבות להיות איכותיות, בעלות גימורים מעולים ובלתי מחליקות . כיום , תודות לטכנולוגיות חדישות, ניתן למצוא מבחר עצום של מרצפות שעונות על כל הקריטריונים שהזכרתי. כיום, שולטים בתחום המרצפות מספר טרנדים בולטים. למשל, אריחי מרצפות גדולים במיוחד, אריחים אבן בגוונים כהים במיוחד. חזות המרצפות הופכת דרמטית ואלגנטית יותר.
בשנים האחרונות מרצפות הן מוקד העיצוב בחדרי אמבט. חדרי אמבט מתהדרות בשפע של סגנונות מרצפות המתאימות לכל סגנון שתבחרו.  מרצפות קובעות את האווירה השולטת בחלל, והסגנונות והחומרים בהם משתמשים הם בעלי משקל רב.  טרנדים בולטים בחדרי אמבט מאופיינים בכלים סניטאריים בעלי בורקים ומוזהבים, חלקם מעוטרים בפרחים קטנטנים או משובצים באבנים יקרות. הרצפות אמורות לתת השלמה עיצובית הרמונית ועוזרות להבלטת הכלים הסניטאריים המהודרים. נתחיל במרצפות אבן שניתן להשיג בגוונים חוורים או חזקים ועשירי מראה. מרצפות אבן נראות נהדר, כאשר  המרקם והמשקל אל האריחים מתואמים לארכיטקטורה, לעיצוב ולממדי האמבט.  ככל שהאבן גדולה יותר, המרצפות יראו יפות ומהודרות יותר.  מרצפות אבן הן עמידות במיוחד. אם קונים אותן בגושים, הן מעט יקרות, כבדות ומרעישות בהשוואה לאריחי קרמיקה וחרס. 
מרצפות שיש הן בעלות מראה עשיר וגם עולות בהתאם. מרצפות שיש יוצרות אווירה מעט רשמית ונוטות להיות חלקלקות. . באמצעות  ליטוש פני השטח ניתן לשפרן ולהפכן למרצפות פחות מחליקות. אריחי שיש ניתן לקנות כלוחות או כאוסף של אריחים. במרצפות שיש יש לטפל. שיש היא אבן שמצריכה ליטוש ומירוק לעיתים קרובות. שנוסף מרצפות שיש יש לנקות בחומרי ניקוי שאינם חומציים.
מרצפות צפחה עשויות מאבן קשה והן עמידות וחסינות למים. ניתן ללטשן או להשאירן מחוספסת. מרצפות אלו רגישות ללכלוך ולמעשה על אריחים כהים כמו שחור או סגול , קל  להבחין בלכלוך, שריטות, טביעות רגלים וסתם אבק. מומלץ לבחור בגוונים טבעיים,  אפורים, ירוקים, או סינה.  מרצפות הצפחה הן החלופה החסכונית לאריחי שיש וגרניט. מרצפות צפחה עמידות וישנם ספקים הממליצים שלא להשתמש בחומרי איטום. מרצפות צפחה מגיעות בגימורים חלקים או גסים, וניתן להזמין חתיכות על-פי מידה. אם חותכים את האבן באופן אקראי ובדוגמאות מבליטים את  אופייה המגוון של האבן.
מרצפות צפחה, יש  להניח על תשתית בטון, תמוכות או דיקט. בכדי  להבטיח מינימום סטייה במרצפות ולא לגרום להתכופפות ולסדקים בחיבורים, יש להניח את האריחים על בסיס דיקט בעובי של 20 מ"מ שעליו לוח מגן בעובי 12 מ"מ.  מרצפות צפחה  המגיעות מהודו, אפריקה או סין נוטות להיות ספוגית יותר, ולכן יש ליצור שכבת מגן.  שריטות וכתמים על פני האריחים ניתן לשייף בנייר לטש.  מרצפות קרמיקה,הן אופציה נוספת לחדרי אמבט . השוק מציע  מבחר עצום של אריחי קרמיקה, המיוצרים בחברות גדולות או יצרנים פרטיים . קיימות מרצפות קרמיקה העשויות בעבודת יד והן בעלות מראה מיוחד וחד פעמי. אריחי טרקוטה מעודנים המצופים בגלזורה גם הם מתאימים למרצפות חדרי אמבט ויש להם מראה דמוי סדקים. כיום פופולאריים במיוחד אריחי הקרמיקה דמויית האבן שהם נוחים לבנייה ולניקוי.  אריחי קרמיקה מזוגגים בצבע אחיד, בעיקר בגוונים בהירים של וניל, שמנת ומוקה.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017