ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

קרמיקה: היסטוריה ושימושים עכשוויים

קרמיקה היא חומר המשמש למגוון רחב של מוצרים.  הקרמיקה היא חומר שבא מן הטבע ומעובד באמצעות טכנולוגיות חדישות למגוון חומרי גלם.  עוד בתקופת האדם הקדמון נעשה שימוש בקרמיקה ליצירת כלים שאינם מגירים נוזלים. זה למעשה היה השימוש המקורי בקרמיקה. עם חלוף השנים החלו להשתמש בקרמיקה לעשיית אריחים לבנייה שעימם ציפו מבנים קדושים וחשובים. הקרמיקה החלה מתפשטת בעולם כשהיא משתבחת ונהנית מגימורים שונים וצבעים מגוונים. ריצוף באריחי קרמיקה שלט בעיקר בתחום האמבט השירותים והמטבח,  אך לאחרונה הקרמיקה נכנסה לכל חללי הבית ונהנית ממנעד רחב של פונקציות ועיצובים. הגרניט פורצלן הידוע לנו הוא למעשה סוג של קרמיקה. הקרמיקה היא אחד מחומרי הריצוף המובילים בעולם הן בשל איכות החומר והן בשל הרב גוניות שבה היא מופיעה. האפשרויות הקיימות בפני העומדים לרצף בקרמיקה הן רבות: האריחים הקרמיים מגיעים בעיבודים שונים, כמו אריחים בעלי דפנות פראיות, שנראים כאילו לא עבדו אותם , או אריחי קרמיקה דמוית עור.
קרמיקה היא חומר שמגיע בגוונים רבים וניתן לשלה בכל חלל על פי התפיסה העיצובית הייחודית לו. ניתן למשל לשלב אריחי קרמיקה בריצוף ובכך להעניק לרצפה מראה טבעי. כמו כן ניתן לשלב אריחי קרמיקה ביחד עם אריחי שיש  דקורטיביים וליצור שטיחים מעוצבים. קרמיקה היא חומר שממש יודע לחקות חומרים אחרים , הקרמיקה יכולה בעיבודים מסוימים להיראות כמו אבן על סוגיה השונים, פרקט עץ ואפילו פסיפס . הקרמיקה מאז ומעולם תופסת חלק גדול משטח הבית  ומכאן חשיבותה הרבה במראה הסופי של הבית. 
באיזו קרמיקה לבחור? ובכן, יש להתחיל את תהליך בחירת אריחי הריצוף מוקדם , ולא לדחות את בחירת האריחים לדקה ה 90. הדבר נובע משיקולים של זמני אספקה, שיכול להיות לעיתים ארוך . בחרו בקפידה את סוג העיבוד הרצוי לכם. לסביבה רטובה עדיפים אריחים בעלי גימור מט ומחוספס למניעת החלקה. קרמיקה אינה מתאימה למשל לחדרי ילדים, שם עדיף להתקין שטיחי פרקט להשגת מראה חם וחלק. אריחים חלקים מידי תמיד מהווים סיכון, ולכן חשוב להקפיד כי אריחים חלקים ישולבו בחללים הם לא מתרוצצים או רצים ( כמו חלל הסלון למשל) . כשאתם מתחילים לתכנן את הבית , קחו בחשבון כי ריצוף הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב. לא רק הרהיטים חשובים אלא גם זוג הרצפה עליה יהיו מונחים, ולכן ההחלטה על סוג אריחי הקרמיקה חייב להיעשות בהתאם לסגנון הרהיטים ולאופי אותו אתם רוצים להעניק לבית.  האפשריות העומדות בפניכם הנן רבות : החל מסוג האבן, צבעה, דרך גודל האריחים וסוג העיבוד.
"רובה" הוא אותו חומר שקיים בינות לאריחים- צבעה של הרובה משתנה ויש לשים לכך לב. רובה לבנה תשחיר יחיסת מהר כתוצאה מלכלוך ולכן מומלץ להשתמש ברובה כהה יחסית.  
קיים תקן ישראלי ביחס למרצפות בלל וקרמיקה בפרט, לפניכם כמה מעיקריו: להכנת שכבת הטיט שמתחת לאריחים אסור להשתמש בסיד.  את המרווחים הנוצרים בתהליך החיפוי יש למלא ברובה למניעת שקיעות.  אריחי קרמיקה יש לאחסן טרם תהליך העבודה איתם במקום שמוגן מפני גשם, אבק ואובייקטים שיכולים לגרום לשבירתם. שבוע לפחות לאחר הריצוף יש לבצע פעולות ליטוש ראשוניות באמצעות אבן ליטוש , במטרה להיפטר משאריות של מלט מלט. התהליך הסופי  הוא ליטוש, ממלאים את המשקים שנותרו פתוחים ברובה ולאחר ייבוש מלטשים באבני ליטוש עדינות , שוטפים ומייבשים. מומלץ מאד לבצע עם סיום עבודת הריצוףכשהאריחים יבשים, טיפול שמונע ספיגה והכתמה באמצעות ווקס.  אריחי קרמיקה לא תמיד זהים לגמרי ולכן יש לברור את אלו שניראים מעט אחרת ולמקמם בפינות החלל ולא במרכזו.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017