ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

קרמיקה- כללי

קרמיקה היא חומר תעשייתי. הקרמיקה היא למעשה סוג של חרס שעליו ציפוי זכוכית וגלזורה. קרמיקה מגיעה בגימורים שונים : מט, מבריק ומחוספס. קרמיקה יכולה בקלות לחקות מראה של אבן , עץ ואף פסיפס עתיק. לכל זוג של אריח קרמיקה קיימת דרגת שחיקה שונה , כאשר דרגה 5 היא הגבוהה ביותר והיא מתאימה בעיקר למקומות ציבוריים שעומדים בעומסים רבים. אחת הבעיות שיש לקרמיקה היא פגיעה בשכבת הגלזורה. לשם כך פותח הגרניט פורצלן שהוא אריח קרמיקה בלתי מזוגג ויש לו שכבה אחת של חומר עמיד ביותר בפני שחיקה וניתן ללטשו על מנת לזכות בברק.
קרמיקה קיימת לצרכים רבים, לריצוף, לחיפוי ולעיטור.  קיימת קרמיקה למטבח, לחדר האמבטיה, לריצוף משטחים שונים בחלל הבית.
חשיבות הקרמיקה הולכת וגדלה בשנים האחרונות הודות לטכנולוגיות החדישות ושיטות הייצור והמיון המשוכללות אשר אפשרות להעניק ללקוח מבחר פתרונות שלא היו בעבר. בעבר, ההיצע בתחום הקרמיקה היה דל ביותר - עובדה מפתיעה בהתחשב בכך שתעשיית הקרמיקה נחשבת לתעשייה עתיקה יחסית, שכן לפני מאות שנים ידעו לכבוש, לזגג ולשרוף אריחי קרמיקה, שבהם השתמשו לשימושים שונים. אריחי קרמיקה אלו  עמדו בפגעי הזמן במשך עשרות ואפילו מאות בשנים.  אחד המאפיינים הבולטים בתעשיית הקרמיקה כיום הוא השימוש באורנמנטציה- כלומר בקישוטיות. אלמנטים של קישוטים ניתן למצוא על גבי הקרמיקה המשמשת לחיפוי קירות וכמו כן  על גבי קרמיקה המשמשת לריצופים, ואף קרמיקה שמיועדת למקומות בהם הדרישה היא לעמידות ושחיקה גבוהה. הטרנד בקישוטיות הזו היא שימוש באלמנטים של אבן ודגמים המהווים מעין העתק של אריחים אותם ייצרו לפני מאות שנים, ממש כלו אלו שהיו מונחים על מדרכות פומפי, במקדשים רומיים וכנסיות עתיקות . המגמה הזו חדרה לתחום הקרמיקה  רק בשנים האחרונות, בזכות ההערכה המחודשת לאותנטיות של הדגמים הישנים האלה וכן בזכות הטכנולוגיות המודרניות שמאפשרות לייצר את אריחי הקרמיקה המעוטרים באופן מתועש ולהעניק להם מראה של עבודת יד. מגוון דוגמאות הקרמיקה העכשווית עשיר  וכולל קרמיקה במראה אבן טבעית ("ליבינגסטון", טרוורטין, ציפחה ועוד), טרה-קוטה, שיש ופרקט, שהוא הלהיט החם.
יתרונה הבולט של הקרמיקה לסוגיה השונים היא עמידותה בפני ספיגה, שחיקה ובעיקר בפני חומצות וכימיקלים. כתמים אינם נכרים וקל מאוד לנקותה. קרמיקה אינה דורשת וקס, טיפול או אחזקה מיוחדים. ריצוף האריחים נעשה על גבי מצע חול ואפשר גם להדביקם על ריצוף קיים.
החיסרון הבולט של אריחי הקרמיקה המזוגגים הוא עמידותם הנמוכה יחסית בנזק "נגיפה" שמשמעו פצעים בשכבת הזיגוג. הנזק ניכר לעין ויש להחליף את האריח כולו על מנת להעלים את הנזק.
אריחי הקרמיקה עשויים מחומר שנכבש, כוסה בשכבת גלזורה ונשרף. קיימים הבדלים משמעותיים בין אריחי הקרמיקה המיועדים לריצוף, העוברים בדרך כלל רק שריפה אחת, לעומת אלו המיועדים לחיפוי קירות ומקושטים בעיטורים שונים.
בשל  ייצור סדרות שונות של קרמיקה עלולים להופיע שינויים קלים בגוון ובגודל של האריחים, ולכן כדאי להזמין מראש את כל הקרמיקה הנחוצה בחשבון עתודות מעבר לכמות הנדרשת. אריחי רצפה לריצוף בתים צמודי קרקע חייבים להיות בחוזק של לא פחות מ-4         PEI.  יש לוודא שהקרטונים המכילים את אריחי הקרמיקה הינם מאותה סידרה, טון וקליבר. כאשר רוצים לשלב קרמיקה בצבעים שונים, או לשלב אריחים במודולציה, יש להזמין אריחים מאותו הקליבר, על מנת לשמור על רוחב מימשק אחיד (פוגות).

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017