ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

שיש: תהליכי ייצור, ריצוף וליטוש

 
שיש היא סוג של אבם הנוצרת בטבע,ומשמשת לייצור ייצור אריחים לריצוף וחיפוי. חוצבים גושים גדולים של שיש ומהם מכינים פלטות גדולות העוברות מספר תהליכי ליטוש עד ליצירת הפלטה הגולמית : תחילה מלוטש השיש באמצעות 3 אבנים ראשונות גסות, מורחים עליו דבק בדחיסה על מנת לסתום חרירים וגידים פתוחים, ומייבשים בתנור. את השיש ממשיכים ללטש עד לקבלת פלטה חלקה ואחידה. בתום השלבים הללו, מנסרים מן השיש פלטות בגודלי האריחים המבוקש. חלקן של פלטות השיש אינו מנוסר ושימושו הוא ליצירת  משטחים למטבח, לאמבטיה, למדרגות ולאדני חלון. משום שאריחי השיש והאבן הם למעשה מוצרים טבעיים לחלוטין שאינם עוברים תהליכים כימיים כלשהם, נשמרות בשיש כל התכונות שלו , כך שהוא ממשיך להתנהג ולהגיב לסביבתו כפי שהגיבו בהיותו בטבע. שימוש באבן השיש לריצוף חוץ, תתישן ותשביח עם הזמן.

תהליך תחזוק הריצוף: עם סיום עבודת ריצוף בשיש, כעבור כמה ימי ייבוש  יש לטאטא את הרצפה משאריות המלט והאבק ולאחר מכן לנקות באמצעות מטלית לחה. כמו כן , יש  לכסות את רצוף השיש לשם הגנה עד לסיום שאר עבודות הבנייה בדירה. את כיסוי השיש יש לעשות רק לאחר כשבועיים מסיום עבודת הריצוף. ההגנה המומלצת ביותר לאריחי שיש, הם  הנחת שקי יוטה+גבס נוזלי או לוחות גבס. הגנה זו  מונעת נזקים לאריחים כתוצאה מגרירת כלים חדים או כבדים, ספיגת כתמים למיניהם (כתמי צבע, שמן וכו'') וספיחת גרגרי  אבק מעל שכבת המדרך.

כתמים על גבי רצפת שיש יכולים להיגרם מהווצרות של לחות בתשתית. הלחות בשיש מתאדה וגורמת להכתמת שכבת המדרך.  זה למעשה  תהליך הייבוש הטבעי ותופעה זו נעלמת עם התייבשות התשתית והאריחים. בתקופת הייבוש אריחי השיש, חייבים להקפיד על שטיפה סדירה של הרצפה בעזרת מטלית הספוגה במים חמים בלבד.
חומרי הניקוי לשיש נחלקים לשני סוגים עיקריים: חומרים על בסיס שומני (עם תוספת ווקס) וחומרים על בסיס חומצי.  יש להשתמש במשמר קריסטל שניתן להשיג בכל רשתות הקניות.
טיפ חשוב: היזהרו מחומרי ניקוי המוצהרים כמתאימים לכל סוגי הריצוף!

תהליך ליטוש השיש: אריחי השיש הטבעי מחייבים תהליך ליטוש לאחר ריצופם. מטרת תהליך ליטוש השיש היא להעניק לאריחים מראה מושלם ולאפשר רמת תחזוקה גבוהה. בדרך זו כך האריחים יראו במיטבם. הליטוש הוא שמאפשר רצפה בגובה אחיד ומדויק.  הגובה המדויק שהושג חשוב לאורך חיי השיש.מטרת ליטוש האבן היא ליצור מישור אחיד.
הגובה המדויק שהושג חשוב מאוד להגנה ולשמירה על האבן והשיש לאורך שנים.
בנוסף מעשה תהליך של תיקון הסטיות הקיימות באריחי האבן מה שמאפשר מניעת  חדירת מים בין הפוגות למצע הטיט אשר יוצר רטיבות כלואה, פטריות ושקיעות של האריחים במהלך הזמן. מטרת הליטוש השיש היא להעניק לאריחי הריצוף  מראה מושלם ורמת תחזוקה גבוהה באופן כזה שהאריחים יראו במיטבם לאורך השנים.

 

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017