ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

האמבט, על הכלים הסניטאריים והאריחים שבו  לא משנה את חזותו לעיתים תכופות מדי: כך עולה מסטטיסטיקות שמפרסם משרד המסחר והתעשייה בארץ. 

עיצוב חדרי אמבט מתחשב בנתוניו הפיזיים של החלל: שטחו, צורתו,גובהו, תנאי האוורור שבו, פתחים, חלונות וכו`. גם נתונים לגבי הרגלי הרחצה מהוות אף הן כלי עזר בתכנונו ואיבזורו של חדר האמבטיה בצורה הטובה והפונקציונאלית ביותר. שאלות חשובות בנושא עיצוב חדר האמבטיה יכולות להיות:  מהו  מספר המשתמשים בחדר, האם המשתמשים הם מבוגרים או ילדים, האם קיים בבית חדר רחצה אחד או יותר, האם חדר זה אמור לשמש את כל בני הבית, האם הוא אמור לשמש רק כחדר רחצה או שאולי להכיל גם פינת איפור, מכונת כביסה, מקומות אחסון למגבות, מוצרי טואלט תרופות ועוד. בדיקת הנתונים הללו, ביחד עם שיקולי עיצוב, נוחות וטעם אישי, תקל על בחירת המרכיבים הקבועים השונים של חדר האמבט ועל מיקומם. בתכנון המיקום צריך לקחת בחשבון את מיקום קווי הניקוז, המים והחשמל.

חומרי החיפוי שבחדר האמבט
חומרי החיפוי כיום שונים מאוד מן הקרמיקה או החרסינה הפשוטות שהיו קיימות בחדר האמבט עד לפני שנים אחדות. חומרי החיפוי טבעיים מאוד במראם ומעניקים לחדר מראה ואופי חם. בנוסף ניתן לקבל בעזרתם חלל בעל מראה ומרקם נועזים, כאלה שלא היינו חולמים עד לפני זמן לא רב להכניסם לתוך הבית, ועל אחת כמה וכמה לחדר האמבט.

תחום החיפוי כיום מתאפיין בשפע רב של חומרים, חלקם טבעיים כמו אבן ושיש וחלקם מעשה ידי אדם כמו קרמיקה, גרניט פורצלן, פסיפס, אבן קיסר ועוד. חומרים כמו הטרה-קוטה, שעד לא מזמן התקיימה מהם רתיעה לשימוש בחדר האמבט בשל היותם בעלי עמידות חלשה יחסית וכושר ספיגה גבוה. הם  הפכו לפופולאריים מאוד בשל שיכלול שיטות הייצור והטיפול בחומרים, מה שאפשר הוספת חומרים נוגדי שחיקה ושבירה מבלי לפגוע במראם הטבעי והכפרי. אחד מהלהיטים ה"חמים" בין חומרי החיפוי היא האבן הטבעית לסוגיה השונים, האבן הטבעית חדרה בתנופה גדולה לחדרי האמבט, והיא משמשת לריצוף ,לחיפוי הקירות  ולמשטחי הכיורים. חומר חיפוי זה, בעל מראה מרהיב הוא מגוון מאד וכולל מינים רבים ושונים של גושי אבן טבעית בגדלים ובצבעים שונים. גם במקרה זה הטכנולוגיה היא זו שעזרה ב"דחיפת" החומר, ועל אף ספיגותם של אריחי האבן ופגיעותם מחומרים כימיים, אפשר כיום באמצעות תחזוקה נכונה לחפות ולרצף בהם ללא כל חשש. אבני החיפוי מצופות בחומרים מגנים ועוברים תהליכי ליטוש. תהליך קישוט אריחי האבן עבר גם הוא שינוי רציני וכיום הוא נעשה בעזרת קרני לייזר, שמאפשרות שרטוטם של  דגמים מיוחדים אל תוך החומר הטבעי, ממש כשם שהדבר נעשה לפני מאות בשנים בעזרת פטיש ואזמל, מבלי לפגוע בו.

אבני חיפוי מסוג הציפחה, פופולאריות בשל המרקם השכבתי שלהן, ואופן חציבתן המקנים להן מראה טבעי.
אריחי חיפוי מקרמיקה: יתרונה הבולט של הקרמיקה על פני חומרי החיפוי הטבעיים הוא בכושר עמידותה . הקרימיקה עמידה בפני חומרים חריפים וכימיקלים למיניהם. היא חומר שאינו סופג,  מוכתם או משתנה כאשר הוא בא במגע עם חומצות וקל מאוד לנקותו. התכונות הללו, יחד עם מבחר דגמים וגוונים עשיר שעולה על כל דמיון, הפכו את הקרמיקה לחומר חיפוי פופולארי במיוחד. אריחי הגרניט פורצלן  מהווים את החידוש  בתחום  - אריחים אלו בעלי חוזק ועמידות רבה , רמות גימור רבות וקשת צבעים רחבה.  הגרניט פורצלן יכול לחקות  חומרים טבעיים וניתן למצוא אריחים שעליהם מוטבעים בתלת מימד עקבות מאובנים, מה שמעניק לאריח מראה אותנטי מאוד של אבן טבעית.

אריחים בעלי מראה הפרט: אריחים אלה דומים לעץ טבעי עד שיש צורך למששם בכדי להאמין שאינם פרקט אמיתי. העובדה שהם בעלי חוזק ועמידות של מוצר תעשייתי מאפשרת להשתמש בהם בחדר האמבט ובכך להקנות לו מראה ייחודי ומהודר. מיוצרים כיום גם אריחי קישוט (דקור, ליסטלו ועוד) בכל אחד מהחומרים שהוזכרו, במגוון עצום של צבעים ודגמים, בעיצובים אנגליים קלאסיים, דגמים הנראים כאבן מסותתת ביד. 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017