ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

בשנים האחרונות הופנה אור הזרקורים כלפי חדר האמבטיה, חדרי האמבטיה כיום מתהדרים לא רק בשפע מקום ואביזרים אלא גם בתרבות עיצוב משלהם, הכוללת מגוון סגנונות. עיצוב האווירה בחדר האמבטיה קובע את איכות החוויה בו, ולסגנונות ולחומרים שבהם משתמשים בעיצוב יש בכך משקל מכריע. המבחר מגוון ביותר, ושילובים שונים מביאים לתוצאות נפלאות.
חדרי האמבטיה מאובזרים כיום בכלים סניטאריים בעלי ברק מוזהב, מעוטרים בפרחים קטנטנים או משובצים אבנים יקרות,  השוק מציע כיורים בסגנון טוסקנה, ברזים מצופי זהב ואמבט מנחושת הניצב כרהיט בפני עצמו .

סגנון העיצוב ההייטקי גם הוא מככב בחדרי האמבטיה , כל זאת בהשפעת המהפכה המקוונת והתמורות בעולם הנאסד"ק. אחד המעצבים הידועים הוא מעצב העל פיליפ סטארק, שמכתיב טון עיצוב נקי ועדכני לחדרי האמבטיה- קו המוצרים שלו הוא  ,מינימליסטי ונקי ובכל זאת מרשים ביותר: לדוגמא: כיור רחצה בקו עגול בסיסי, "שתול" בבסיס עץ פשוט אך מהוקצע, או כיור בצורת קערה לבן על משטח לבן שמונחים על קונסולת עץ, מעוצבים בפשטות שאינה מותירה מקום להצטעצעות ובכך כוחם. המחירים מרשימים אף הם, החל מ- 6,000 ש"ח לפריט.

פן נוסף של השפעת עולם ההייטק על עיצוב חדרי האמבטיה מתבטאת בחיפויי הקירות והרצפה. חיפוי פסיפס מגרניט או פורצלן בגווני אפור כהה, אפור בהיר, צהבהב ושוקולד, יוצר חדר מתוחכם, נקי ומרשים. את סוג הפסיפס הזה, ניתן להשיג חתוך אך ורק בצורת מלבנים במידה קטנה במיוחד של 1 ס"מ X2 ס"מ.

חיפוי קירות חדר האמבטיה מאוד אופנתי,- מדובר על  חיפוי אבן טבעית, אבן חלילה, מצפה או חברון בגדלים, עיבודים וגימורים שונים: אשר חתוכה לריבועים או למלבנים, מותז עליה חול והיא בעלת אפקט עתיק, ישרה או בעלת סיום גלי מתפתל, עם גימור מט, מלוטש או מעט מבריק. ניתן לקבל אבן. ישנם מי שמשתמש באבן מסותתת בסיתות גס, המכונה "אבן ירושלמית".

בתחום יפויי האבן לחדרי האמבטיה, קיימים האבן הירושלמית, אבן המסותתת סיתות גס, ואבני הצפחה והגרניט. שני האחרונים הם חומרים טבעיים, שניתן להשיג במראה מט, מלוטש או מעט מבריק. יתרונותיהם הם ביופיים ובאווירה המיוחדת שהם משרים. חסרונותיהם הוא בעובדת היותם  חומר סופג כתמים, המצריך טיפול בחומר איטום שקוף לפני השימוש הראשון ופעם בכמה שנים המרווח בין הטיפולים נגזר כתוצאה משימוש בחומרי איטום ברמה גבוהה.

אבן טבעית רצוי לקנות אצל יצרן המתמחה בתחום, כדי להבטיח טיפול מקצועי כנדרש בעבודה עם חומר זה. חנויות המתמחות בנושא יספקו  גם את הטיח הגס המודרני בשלל גוונים, המתאים גם לחדרי אמבט. שימוש בטיח מסוג זה מעניק לחדר אופי מיוחד ויוצר תחושת מרחב ואווריריות.
מחירי האבנים לריצוף וחיפוי תלויים בעיקר במידות המבוקשות בסוג האבן (פה גם לאופנה יש השפעה רבה) ובסוג הגימור. המחירים נעים בטווח של 35$-120$ לאבן בגוון או בגודל שאינו שכיח. אם מדובר בפריטים הדורשים עיבודים מיוחדים, המחיר נקבע בעת ההזמנה.

פסיפס של צורות וצבעים
אם חשקתם בחדר אמבטיה עליז אך מתוחכם תוכלו להשיג זאת באמצעות חיפוי הקירות, או האמבט עצמו, באבני פסיפס. חובבי הפסיפס יכולים למצוא מבחר עשיר של סוגי פסיפס, גוונים ומידות למגוון שימושים. תוכלו לצפות חדר שלם בפסיפס בצבע אחד או לשלב מספר גוונים מאותה משפחה, אולם בשל מחירו הגבוה מומלץ להשתמש בחומר במשורה ולהסתפק בעיטור הקירות בפסי קישוט. לעיטור כזה או לחיפוי של קטע ישר ומדויק רצוי לקנות רשתות פסיפס במידות 30x 30, תוצרת SICIS, ולגזור את הרשת לגודל המתאים. קישוט שאינו מחייב עבודה מדויקת מתאימות אבני פסיפס בתפזורת אותן תרכיבו לבד.

המחירים נעים בטווח של 120-180 $ למ"ר של פסיפס מוזאיקה. פסיפס בגוונים כהים יקר יותר, מאחר שהגוונים כהים מכילים יותר מינרלים מהבהירים. מחירי פסיפס מאבן מינראלית נעים מ-440$ ל-880$ למ"ר, ואריחי פסיפס בעבודת יד, דוגמת פסיפס מאבן לבה מזוגג בגלזורה וקרמיקת פסיפס, מצריכים השקעה של מינימום 280$ למ"ר.

השוק מציע לכם אריחים דמויי פסיפס במחירים זולים יחסית, והתוצאה המתקבלת מרשימה מאוד אם מקפידים על עבודה דייקנית ומוקפדת, בכל זאת לפסיפס אמיתי, המורכב אבן אחר אבן,  יש אופי שונה שקשה לחקותו.

טרקוטה, ולבה
הקרמיקה, היא אופציה נוספת לחדר אמבטיה יצירתי ומסוגנן. כיום אפשר למצוא מבחר אריחי קרמיקה, של חברות גדולות או יצרנים פרטיים, דוגמאות וסגנונות; אריחי קרמיקה בעבודת יד עם תבליטים מיוחדים, אריחי טרקוטה מעודנת מצופים בגלזורה עם אפקט דמוי סדקים (רוסטארו), או אריחים העשויים מלבה מזוגגת, שניתן למצוא גם בגודל שאינו עולה על זה של כפתור. לכל אלה יש אריחי רצפה תואמים בדוגמת תחרה, ושילובם יוצר חדר מעוצב ומושקע במיוחד.

כיום פופולאריים במיוחד אריחי קרמיקה דמוית אבן (שגם נוחים לבנייה ולניקוי),  אריחי קרמיקה מזוגגים בצבע אחיד, בעיקר בגוונים בהירים של וניל, שמנת ומוקה.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017