ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

לפניכם רשימת אפיונים של החומר הקרמי כמוצר מוגמר.
הבדלי מידות - בשל תהליך הצריפה של החומק הקרמי בתנור והשינויים הכימיים שעוברים על האריח,  הוא מתכווץ במידה מסוימת.  השינוי שחל בגודל האריח קשור גם למיקומו בתנור. תכונה זו מאפיינת את כל אריחי הקרמיקה בלי יוצא מן הכלל, אך יצרני הקרמיקה נבדלים זה מזה בקפדנות תהליך המיון.
 
הבדלי גוונים: תהליך הצריפה בתנור של אריחי הקרמיקה ,מתבצע בסדרות כך שאין ערבות לכך שגוון של סדרה אחת יהיה זהה לחלוטין לגוון של סדרה דומה. עדיף לצרכן לרכוש  כמות גדולה של אריחי קרמיקה בכדי להבטיח שאפשר יהיה להוסיף אריחים באותו גוון במידת הצורך.
 
ספיגות אריחי הקרמיקה: ספיגות נמוכה של אריחי הקרמיקה  למעשה שיעור אחוזי הספיגה באריחים המזוגגים הוא אפסי, בשל תהליך הגלזורה. שיעור אחוזי הספיגה באריחים הבלתי מזוגגים נע בין פחות מאחוז אחד בגרניט פורצלן ועד ל-  6-10 אחוזים באריחי הטרה קוטה.
 
שחיקת אריחי קרמיקה:  פני האריח חשופים כל הזמן לדריכה,  לחול, ולשאר אלמנטים כמו גרירת רהיטים וחומרי ניקוי. עקב כך נוצרת בארחי הקרמיקה שחיקה שנגרמת מהווצרות שריטות אשר עם הזמן מתמלאות לכלוך ופוגמות במראה האריחים, בעיקר באריחים העשויים מקרמיקה בהירה ומבריקה.
סולם השחיקה p.e.i מתייחס לאריחים מזוגגים בלבד. אריחי הגרניט פורצלן הם בעלי דרגת שחיקה 5 כלומר אריחים בעלי עמידות גבוהה בשחיקה.
 
חוזק אריחי הקרמיקה: הנתון החשוב ביותר לחוזק האריחים הוא עבודת הרצף. לכן התשתית חייבת להיות עשויה כהלכה, יציבה, חלקה וללא סדקים או חלקים רופפים, ותהליך הדבקה מוקפד יביא לתוצאה טובה - לרצפה חזקה לאורך זמן. היווצרות חלל מתחת לאריח תחליש את עמידותו כך שבזמן מכה הוא עשוי להישבר.
 כיצד מתאימים את הריצוף הקרמי לאופי השטח: חשוב מאד להבטיח את ההתאמה של האריח למשטח המיועד. עליכם לבדוק את האפיון הטכני של האריח – מהן המלצות היצרן, מהו תו התקן של האריח, מהי רמת השחיקה שלו (רמת השחיקה מדורגת מהגבוהה ביותר - 5 שמשמעה שלאריח עמידות גבוהה בפני שחיקה, ועד הנמוכה ביותר - 2 ) את חוזקו ואת גימור פני השטח שלו: אריחים מחורצים, אריחים חלקים או מחוספסים ולהתאימו לאופי השטח שאותו מייעדים, בהתאם לפירוט הבא:
 
ריצוף חוץ: הכוונה היא לשטחים שאינם מקורים, כגון כניסות, חצרות, בריכות שחייה וכדומה. הריצוף בשטחים אלו חייב להיות על-ידי  אריחים שיש להם עמידות גבוהה בשחיקה (peI 5) או באריחי הגרניט פורצלן. יש להיזהר מאריחים שיכולים לגרום להחלקה או שקשה לתחזקם.
 
ריצוף פנים של  אזורים ציבוריים: הכוונה לחללים ציבוריים, כמו אולמות אירועים, בתי מלון, אולמות תעשייה או היי טק, ובתי ספר.  באזורים מהסוג הזה ישנם שני כללים אשר חובה לפעול על פיהם: (א) יש לבחור באריחים בעלי דרגת שחיקה גבוהה ועמידות רבה בפני כימיקלים. רצוי שדרגת השחיקה תהיה 5; (ב) פני שטח קלים לתחזוקה ומונעי החלקה.
 
ריצוף פנים של אזורים פרטיים : כמו חדרי מגורים, מטבחים אזורי הכניסה ומדרגות ולאזורים שבהם רמת הפעילות נמוכה יותר כגון חדרי שינה, אמבטיות ועוד.
המלצת אנשי המקצוע היא שליזורים בעלי פעילות גבוהה יש צורך להשתמש  באריחים בעלי דרגת שחיקה 4 ומעלה ולאזורים בהם הפעילות הנמוכה יחסית להשתמש באריחים מדרגת שחיקה 3.  באשר לחיפוי קירות ניתן להשתמש באריחים בדרגת שחיקה 2 ואפילו 1.
 
ריצוף חוץ של אזורים פרטיים: כאן הכוונה היא למשטחים בחצרות, שבילי גישה, פטיו וכדומה. האריחים המומלצים למשטיחים אלו הם אריחים בדרגת שחיקה 4-5 . יש לבחור  באריחים שאינם מחליקים או באריחים שקלים לתחזוקה שוטפת.
 
ריצוף שטחים רטובים: בשטחים רטובים קיים צורך לרצף באריחי קרמיקה  קטנים וליצור מרווחים רחבים יחסית בין אריח לאריח בכדי לקבל מקדם שחיקה גבוה ולמנוע החלקה.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017