ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

מאיזה חומר? איזה צבע עדיף? אילו מרצפות אינן מחליקות? אילו דוגמאות וטקסטורות לבחור? עליכם לבסס את החלטתכם על מחיר, עמידות, תחזוקה, נוחות, אילו שימושים יהיו לחדר אותו אתם עומדים לרצף, ומה האווירה שהייתם רוצים להשיג. ריצוף נכון מחומרים טובים אמור להיות עמיד בעומסים של רהיטים, ומדרך רגליהם של ילדים הנושאים עמם חול שיכול לשחוק את הרצפות. ריצוף ב טרקוטה, צפחה ועץ הם חומרים עמידים וטבעיים שיעמדו בדרישות הללו.  האופן שבו הם נשחקים עם הזמן הוא למעשה חלק  מסוד קסמם. כאשר מדובר ברצפה חיצונית, הרצפה אמורה לעמוד בתנאי קור, חום וחשיפה לשמש. ריצוף באבן או בטון ייסדקו ויאבדו ברק בחשיפה לאיתני הטבע. 

מכיוון שרצפה היא שטח גדול, יש לה השפעה רבה על מראו של החלל כולו. עליכם להבין כי ריצוף באריחים מיוחדים בצבעים עזים או בדוגמאות יכול להשתלט על המראה ולאלץ אתכם לבחור ברהיטים במראה שקט יותר על מנת שלאר ייוצר עומס ויזואלי. לכן, לפני תהליך הריצו, כדאי להתחשב בגווני הרהיטים המיועדים לאותו החלל. דוגמאות גדולות וחזקות של אריחי ריצוף וצבעים כהים ועזים יסיחו את הדעת מממדי החדר ועשויים גם לגרום לו להיראות קטן יותר. באופן דומה, דוגמאות קטנות, צבעים בהירים ומשטחים חלקים נראים בדרך כלל פתוחים יותר, ומשווים לחדר תחושה מרווחת ורגועה.
 
כשעורכים שיפוץ נוהגים להתחיל מלמטה למעלה, עליכם מוטלת החובה לבחון קודם כול את הרצפה. לטפל בסימני רקב, מזיקים או לחות, ולאחר מכן להתקין שכבה העמידה ללחות ויוצרת בידוד מפני חום ורעש ואוורור מתאים. בסיס בטון מחייב בידוד משמעותי מעל או מתחת לרצפה כדי שהרגליים לא יקפאו. עליכם לוודא שצינורות המים נמצאים בשרוולים או בתעלות, ואף פעם אל תעבירו אותם ברצפות בטון יצוקות. לאחר כל תהליך בונה התשתית הזה  אתם נשארים עם מגוון עצום של משטחים וסוגי גימור לבחירה, הכולל עשרות סוגי עץ, חומרים מודרניים ויפים טבעיים או מלאכותיים, תעשייתיים או שנעשו בעבודת  יד.

מגוון אריחי הריצוף עצום , בעל רמות גימור שונות והמחירים בהתאם. מגזינים שעוסקים בנושא יספקו לכם אפשרות לקרוא על החומרים השונים ולקבל החלטה מושכלת. הרצפה מהווה בדרך כלל מוזיקת רקע לסימפוניה גדולה יותר של חפצים ואלמנטים בחדר. רצוי להימנע מקנייה של אריחי ריצוף אופנתיים "מידי" שכן הם בני חלוף הממהרים להתיישן.  בחדרים גדולים חשוב במיוחד להשקיע מחשבה לפני הקנייה: כל חומר שתבחרו יהיה יקר אם צריך לכסות שטח גדול, כך שכדאי לבחור חומר שיעמוד בשינויים עתידיים בשימוש ובאורח החיים. הביאו בחשבון את יחס החדר לסביבתו. אם ניתן לראות ממנו אזורים אחרים שרצפתם שונה, האם ברצונכם להפריד בין החללים או לחברם?
קיימים אריחים שמתאימים גם לריצוף פנים וכן לריצוף חוץ-עובדה זו עוזרת לשמור על קשר הרמוני בין חלל פנים לחוץ ( מה שמאפיין בתים רבים בשנים האחרונות) . ניתן לרצף באריחים בעלי מראה שקט וניטראלי אך לשבץ בניהם אריחים בעלי דוגמאות מיוחדות שיכניסו נימה אומנותית לחלל הבית.  ולסיום: התייעצו עם מביני עניין מהם החומרים המומלצים לניקוי אריחים אלו או אחרים- חומרי ניקוי אגרסיביים יכולים להשאיר כתמים על האריחים ובשימוש ממושך לפגוע ברמת הברק.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017