ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

הכל על אמבטיות עיסוי

אמבטיות עיסוי מתאימות בדיוק לעידן המודעות המוגברת להנאות החיים וכבר לא חייבות להיות נחלתם של העשירים. אמבטיות עיסוי יכולות להיות חלק מכל חדר אמבטיה ואף ניתן להציבן במוקדים אחרים בבית ומחוצה לו.
אולי לא ידעתם אבל אמבטיות עיסוי הן בעלות חשיבות רפואית: בתי חולים ואף מכוני יופי מצטיידים במערכות עיסוי מימיות לריפוי, הרגעה ומטרות קוסמטיות. העיסוי המימי משפר את זרימת הדם, מסלק עייפות, מפיג מתחים ומעלה את תחושת שביעות הרצון . כל זה תוכלו להשיג באמצעות משאבה המזריקה תערובת מים ואוויר דרך סדרת ג`טים. עוצמת הזרמים על פני העור וטמפרטורת המים הנכונה, גורמת לפעולת ההידרותרפיה כלומר להתרחבות כלי הדם ולהמרצת מחזור הדם מה שעוזר לחדש את האיזון המטבולי של רקמות הגוף.
קיימים שני סוגי האמבט - פח שמצופה באמייל ואמבטיית פרספקס. אמבטיית הפח המצופה אמייל מאבדת מהר יותר את צורתה מכוון שהאמייל ניזוק מכל מכה קטנה וגם יכולת שמירת החום שלו פחות יעילה. אמבטיית הפרספקס בעלת עמידות גבוהה הרבה יותר לפגיעות והמים בה נשארים חמים לאורך הרבה יותר זמן שכן היא בעלת בידוד טוב יותר.

ניתן לומר כי החיסרון היחיד שלה הוא שהיא נחשבת ל"רכה", ועל מנת למנוע התפוררות בחיבורים בינה לבין הקיר, חדירת מים או התפתחות של עובש והשחרה - יש לעגן אותה היטב לרצפה או לקיר. את שני סוגי האמבט רצוי שלא לנקות בחומרים חזקים, השוחקים את הצפויים. חומר איכותי ממנו עשויות האמבטיות הוא ה METHCRYLE, זהו חומר חזק, עמיד בחום, מבודד טוב למניעת הפסדי חום המים,חלק ונעים למגע בעור הגוף, אינו קולט זיהומים וקל מאוד לניקוי וחידוש.
אמבטיות עיסוי  יכולות להיות אישית או משפחתית. את האמבטיה המשפחתית, שחדרה לארץ רק בשנים האחרונות תוכלו להציב בחדר רחצה גדול, בגינה ,בחצר, על הגג ואפילו בסלון. השכלולים בתחום אמבטיות העיסוי רבים עד כי ניתן להפוך את בריכת ה- SPA למרכז בילוי ביתי עם "בר" וכיסאות מסביב. אם מיקמתם את אמבטיית העיסוי שלכם  מחוץ לבית ,בחצר או על הגג , תוכלו להגן עליה בעזרת סככה או פרגולה. אם  אינה מעוגנת לרצפה, אפשר גם להעבירה בחורף על גבי משטח נייד לתוך הבית. פרט לחומר ממנו עשוי האמבט חשוב מאוד גם הנושא הארגונומי.

הנאה אידיאלית באמבטיה אישית מתקבלת אם מידותיה הן לפחות 80 ס"מ רוחב עד 170 ס"מ, כך ניתן להפיק הנאה אופטימאלית מזרמי המים בעוצמות השונות. באמבטיות עגולות או משולשות קטנה יותר השפעת הזרמים המעסים ויעילה פחות.
כדי שהישיבה תהיה נוחה וניתן יהיה להתפרקד באמבט בנוחות רצוי גם שגובה המים לא יעלה על כ- 20 ס"מ. נושא חשוב נוסף בתחום הוא הבטיחות. כאשר יש בבית ילדים קטנים חשוב מאוד לסגור את האמבט או הבריכה המלאים במים בכיסוי. ישנם כיסויים מיוחדים בעלי שני מנעולים, שאחד מהם מיועד לנעילה פשוטה יותר של הכיסוי, רק כדי לשמור על חום המים, והאחר מיועד להגנה כך שילדים לא יוכלו להיכנס למים ללא השגחת מבוגר.

את אמבטיות העיסוי ניתן לקבוע בתוך במסגרת עץ דקורטיבית. את מסגרות העץ הללו מיצרים  מעצים מיוחדים המתאימים ללחות רבה והם עוברים מספר עיבודים: השלב הראשון – הוא שלב ייבוש העץ. בשלב השני עובר העץ תהליך נגד מזיקים,  ובשלב השלישי תהליך שמונע מהעץ לספוג .
פעולת הזרימה באמבט העיסוי מושגת באמצעות סילונים של מים הפועלים על עקרון ונטורי. מרבית אמבטיות העיסוי מצוידות במנועים של בין ¾ ל- 1.5 כוח סוס, כאשר באמבטיית עיסוי סטנדרטית קיימים בדרך כלל בין שישה לשמונה מזרימים, ומספיק לה מנוע בעל כוח סוס אחד בלבד. אם רוצים ניתן להוסיף לה עוד 12 מזרימים ואז מתעורר הצורך להתאים את המנוע ולהגדיל את עצמתו.  באופן עקרוני  בכדי לזכות  באפקט ההידרותרפי המבורך של אמבט העיסוי די באמבט סטנדרטי בעל שישה מזרימים. קיימים מזרימים שעשויים מפלסטיק וישנם העשויים מתכת - בדרך כלל ניקל או ציפוי זהב.

מזרימי המתכת מרשימים מאוד בצורתם, אך חסרונם ניכר בעובדה שהם מצריכים טיפול יסודי לאחר כל רחצה, שכן אם מצטברת עליהם שכבת האבנית היא  גורמת במהירות לאבדן צורתם הנאה. מזרימי הפלסטיק  לעומתם יפים פחות אולם הם נוחים הרבה יותר לתחזוקה. בעת הפעלת המערכת חייב גובה פני המים להיות מעל הקו האופקי שבו מותקנים המזרימים, על  מנת לא לחשוף אותם. את אמבט העיסוי תועלו  לרכוש כמערכת שלמה הכוללת אמבטיה ומנגנון מכני שמערבל את המים והאוויר ומתיזם בעוצמה, או שתוכלו להסב אמבט רגיל (אולם לא אמבט ישיבה) לאמבט עיסוי על ידי התקנה של מערכת הפעלה בתוכו. במידה שתנאי השטח בחדר האמבט לא מאפשרים התקנת אמבט עיסוי קיימים גם מקלחונים ופאנלים למקלחונים ולתאי ישיבה שיעניקו  אף הם את אפקט העיסוי. כמו כן תוכלו  לשלב אמבט עם מקלחון כיחידה אחת נפרדת.

מרבית אמבטיות העיסוי מופעלות בעזרת ידיות אולם ישנם גם כאלה המופעלות על ידי לחצנים. את תתפתו לרכוש מנגנון הפעלה מסובך מדי גם אם הוא מעוצב ויפה, וכמו כן המנעו משילוב של רכיבים ופטנטים אלקטרוניים בשל פגיעותם ועדינותם. בכדי למנוע כל מגע עם המים, שבמשך הזמן עלולים לקלקל את מערכת ההפעלה רצוי מאוד שתמקמו אותה בדופן החיצונית של האמבט ולא בחלקו העליון. המערכת המומלצת ביותר הינה מערכת הפעלה הפועלת על ידי לחץ-ואקום, שכן היא מונעת מגע ישיר בין המנוע הפועל על חשמל לבין החלק הטובל במים.

מנועי אמבטיות העיסוי:
המנועים בכל אמבטיות העיסוי בנויים כמשאבת מנוע והם מיוצרים בתקנים גבוהים של איכות ובטיחות. כל החלקים שיש הבאים במגע עם המים עשויים מפלסטיק כך שאין חשש התחשמלות. אחד הקשיים העיקריים באמבטיות העיסוי הוא השמירה על חום המים בזמן הרחצה. בדיוק מסיבה זו החלו היצרנים בפיתוחן של מערכות עם ויסות השומרות על  טמפרטורה קבועה של המים. 
אמבטיית עיסוי זו, המכונה גם "הוט ספרינג", עשויה מחומר פלסטי עמיד שאינו מתבלה, מצהיב או נסדק בחשיפה לתנאי מזג אוויר קשים, ודורשת רק נקודת חיבור רגילה לחשמל, היא ניתנת לניוד ואפשר גם להציבה במסגרת עץ דקורטיבית.
בכדי להגדיל עד למכסימום את רמת הפינוק של אמבטיות העיסוי תוכלו למצוא בשוק גם אמבטיות בעלות מערכת פיקוד אלקטרונית שכוללות מסכי פלזמה . על  מנת להשיג את האפקט  התראפי המיוחל יש לכוון לטמפרטורה מירבית של 35-36 מעלות צלזיוס. לא מומלץ שתשאירו  את מנגנוני ההזרמה פועלים למשך פרקי זמן ארוכים ואין להוסיף למים סבון או תכשירים  מקציפים אחרים גם לאחר הפסקת פעילותה של המערכת.החומרים הללו, עלולים לגרום לנזקים חמורים. חשוב מאוד שאמבטיית העיסוי תהיה בעלת תו תקן ותעודת אחריות. תעודת האחריות בארץ ניתנת למשך חצי שנה עד שלוש שנים ולעיתים אפילו יותר, בהתאם לציוד הנלווה אליה.

שמירה על היגיינה באמבטיית העיסוי:   
העיסוי המימי מתבצע כאמור במים חמים, בטמפרטורה של 35-38 מעלות צלזיוס, תפקיד המים לנקות את נקבוביות העור משומנים . השומנים הללו מופרשים לתוך המים המסתחררים בתוך צנרת המערכת ושוקעים בתוכה. מסיבה זו יש לפרק אותם שכן הם עלולים לגרום לריחות לא נעימים. נושא ההיגיינה חשוב מאוד בתחום זה, ובמיוחד כשמדובר בבריכות SPA, המיועדות למספר אנשים.
למען שמירה על נקיון המים המים וטיהורם, פותחו מספר שיטות. מערכות הטיהור בכל האמבטיות מתבססות על פילטר אחד או יותר ועל חומרים המיועדים לקטילת החיידקים ולהמסת השומנים. חלק מן השיטות מבוססות על חומרי חיטוי, כמו כלור וחומרים מפרקי שומנים. חומרים אלו למעשה מוזרקים לתוך המים באופן אוטומטי באמצעות מערכת פיקוד אלקטרוני. קימות גם שיטות של הזרקת אוזון-03. האוזון מחמצן שומנים ואורגניזמים מזיקים ומתפרק חזרה לחמצן 02. באופן הוא מפרק את השומנים, מחטא את המים, ומספק להם  טריות .בשיטת החיטוי הנהוגה בבריכות ה- SPA של "הוט ספרינג"  בנוסף להחדרת האוזון מייננים את המים ביונים של כסף. השילוב בין השניים מגביר את פעולת החיטוי ללא צורך בכלור. פטנט זה מאפשר לשמור על המים ללא צורך להחליפם אפילו עד שישה חודשים. מספר הפילטרים באמבטיות העיסוי משתנה אף הוא, ונע בין פילטר אחד לשלושה.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017