ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

חדרי אמבטיה- כל מה שצריך לדעת על תאורה

הזכרנו בעבר את עניין הקו העיצובי השלם של האמבטיות אשר מורכב מבחירת רהיטים, ריצוף ואביזרים משלימים. אלמנט נוסף שהוא חלק אינטגראלי מהעיצוב חדר האמבטיה הוא התאורה. על התאורה  בחדר האמבטיה להיות פונקציונאלית ועדיין להיות חלק מהתפיסה העיצובית של אותו חלל. על תאורה זו להיות תאורה כללית טובה וחזקה דיה, על מנת שתוכל לחדור מבעד לוילון המקלחת או למחיצת קירות המקלחון. במקרה שישנם אגפים נפרדים לפעילויות שונות, נדרשת תאורה לכל אגף.
התאורה שמעל למראה באמבטיה צריכה להיות ממוקדת וחזקה על מנת שתתאים לאיפור וגילוח. קיימת עדיפות לגופי תאורה בעלי מבנה אורכיים בעלי תאורה רחבה, ונורות המספקות גוון אור חם ובעלות מקדמי צבע גבוהים. ניתן להתקין גופי תאורה מוגנים בתוך שטח הרחצה, מעליו, מצדדיו או אפילו בתוכו- קיימים גופים מיוחדים לג''קוזי או לבריכות.
חדר האמבטיה כידוע הוא מקום לח ורטוב.  חום חשמל ורטיבות, הם לא ממש שידוך טוב ויכול להיות מסוכן למדי, לכן יש לדאוג כי גם גופי תאורה הרחוקים ממים יהיו בעלי אטימות ללחות.
תאורת תקרה: כאשר מתקינים גופי "אפ-לייט" כלומר הארת תקרה ממול למקלחת רחוק מהמים, יספיקו נורות ה  I.P - 22 כדי להתמודד עם אדים ונתזי מים. רמת ה-I.P תופיע בקטלוג היצרן של גוף התאורה, ואפשר לבדוק זאת אצל היבואן.
על גופי תאורה שמוצפים במים, להיות כמובן להיות אטומים לחלוטין ולפי התקנים האירופיים, נמדדת האטימות ביחידות של .I.P :
 I.P  - 22 מספק אטימות מסוימת ללחות.
 I.P - 65 יתאים לגוף שעומד חשוף בגשם שוטף (לחדר האמבטיה זה מוגזם, כמובן).
בבואכם להתקין גופי תאורה שקועים בקירות או ברצפה,  גדלה מידת המגע עם רטיבות בהתאם לגובה הגוף ולמיקומו. מידת ה-I.P עולה בהתאמה. גופי I.P 55 שאולים לפעמים מתאורת החוץ, ואנו נתקלים בהם לפעמים גם בחדרי אמבטיה יוקרתיים, בעיקר בשל החזות הגיאומטרית והנקיה. אלא שצריך לזכור, שככל שאטימותם עולה מחירם ממריא, וגוף יחיד השקוע לרצפה יכול לעלות 1500 ש"ח.
אלו גופים שדורשים עבודת הכנה מקדימה, התקנת חלל וקופסה לנורה, התקן פנימי ואולי גם שנאי מובנה. בבנייה חדשה עליכם לקחת בחשבון את קיומם, עוד בטרם יציקת הרצפה ובניית הקירות. שיבוץ מאוחר של גופים שקועים עשוי להיות בעייתי, בעיקר בשל מגבלות בנייה שונות. בחירת הדגם, מיקומו המדויק וגודלו חייבות להיעשות לפני יציקת הרצפה.
אור יום - אם קיימת אפשרות שתשלבו בחדר האמבטיה חלונות שיעניקו אור יום ואוורור, תוכלו ליהנות גם מאור טבעי וגם ממשחקי אור בין שקוף לחלבי, מהצללות שונות, ומשילוב עם צמחייה ירוקה מבחוץ. חלונות יסייעו רבות בהיפטרות מהלחות הרבה ויתרמו לתחושת ההרגעות והפנטזיה. לעיתים, בשל בעיות של צפיפות בבנייה והצורך לשמור על הפרטיות של היחיד והסביבה, לא קיימת אפשרות לפתוח חלון בחדר האמבטיה. בשימוש נכון של קירות זכוכית או לבני זכוכית, וההוספה של תאורה טבעית ומלאכותית, תמנע  תחושה מעיקה וקלסטרופובית.
טיפים בנושא  התאורה: 
עליכם לדאוג שתאורת חדרי האמבטיה והשירותים תהיה חזקה דיה כדי לחדור דרך וילון המקלחת או מחיצת המקלחת.
בחדר אמבטיה בעל אגפים נפרדים נדרשת תאורה לכל אגף.
על התאורה שמעל למראה בחדר האמבטיה להאיר את פני הרואה. העדיפו גופי תאורה אורכיים עם תאורה רחבה, ונורות בגון אור חם בעלות מקדמי צבע גבוהים.תוכלו להתקין גופי תאורה מוגנים בתוך שטח הרחצה, מעליו, מצדדיו או אפילו בתוכו.גופי תאורה שמוצפים במים צריכים כמובן להיות אטומים לחלוטין.
דאגו שגם גופי תאורה  אשר רחוקים מהמים,יהיו בעלי אטימות ללחות.
בבית אשר נמצאים בתהליך של בנייה: גופי תאורה שקועים בקירות או ברצפה, אמורים להילקח בחשבון בטרם יציקת הרצפה ובניית הקירות.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017