ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

חדר האמבטיה הוא כבר מזמן לא מקום שמיועד אך ורק לרחצה אלא חלקת אלוהים קטנה למטרות רבות. זהו החדר הפרטי ביותר בבית, בו אנו מתחדשים, מתנקים, ובעיקר נרגעים ומשנים אווירה. חדר האמבטיה איפה הוא מרכז לטיהור הגוף והנפש.
אבל לפני הכל אווירה - ובכן, דאגו לסביבה שקטה סביבכם , הקשיבו למוסיקה נעימה ושקטה בהתאם לטעמכם האישי, מלאו את האמבטיה במים והניחו לגופכם להירגע.
רכשו מגבות גדולות בצבעים רכים ובעיצובים המתאימים לסגנונכם. יש כאלו שיעדיפו לאבזר את האמבטיה בסגנון כפרי עתיק, ויש שיעדיפו את המראה האלגנטי בעל הקווים הנקיים והחדים.
ואם כבר הזכרנו את מוצרי האמבטיה הרי שכיום תוכלו למצוא מגוון בלתי נגמר של מוצרי ספא כמו חלב אמבט, ג''ל לאמבט, מלחים, פילינגים למיניהם, קרמי גוף ועוד...

מקובל ואף רצוי להכניס נרות דקורטיביים לאמבט. פרט לתאורה שהם מפיקים הם פולטים ריחות נעימים ומרגיעים אשר תורמים לתחושת הניקיון. חברות הנרות השונות מציעות סדרות של נרות ספא בריחות ארומה-תראפיים כמו: לבנדר, יסמין, אמבר, לבנדר-פטצ''ולי, Musk, ו-Lyra, אשר מפיצים ריחות נעימים ומרגיעים.

וכעת לעבודה..... באיזה צבע לצבוע את חדר האמבטיה?
הצבע שבו תצבעו את קירות האמבטיה יהיה משמעותי ביותר מבחינת המשך העיצוב. אם תמרחו על הקירות טיח טבעי במקום קרמיקה או שתבחרו בצבע שיעניק מראה חלק ונקי נוכל לקבל תחושה טבעית וחמה. ווגה הוא טיח צבעוני מינראלי שמתאים לשימוש כטיח חוץ ופנים ואינו זקוק לחומר הגנה. את הטיח תוכלו לקבל בשלל טקסטורות המקנות לחדר האמבטיה והשירותים מראה כפרי מעוצב. לחדרי רחצה ושירותים מומלץ שתבחרו בטקסטורה שאינה גסה ובמראה מעודן. טיח הווגה יוצר אפקט מיוחד כאשר משלבים בו אלמנטים שונים כמו קש, אבני קריסטל, שברי זכוכית, נצנצים (גליטרים) וכו''.
גוונים בהירים בחבר האמבטיה ייצרו תחושת רוגע , וכן יתרמו לחלל להראות רחב ואוורירי.  גוונים  כהים יקטינו את החדר ויגרמו לתחושת מחנק .

אם תרצו להעניק חזות מעניינת בחדרי האמבטיה והשירותים תוכלו לצבוע שבלונות שונות במקומות שונים: מסביב למראה, למשקופים, לקו התקרה ועוד. התוצאות יהיו מרהיבות.  השבלונה, בשילוב עם חגיגת הצבעים מאפשרת לכל אחד להטביע את חותמו על סביבתו. חלק מהתענוג של השימוש בשבלונה הוא האפשרות להדגיש חלקים נבחרים ואלמנטים שונים בחדר.
בחדר האמבטיה והשירותים קיים מספר רב של פריטים שאפשר לעטר ולהעשיר באמצעותם את המראה הכללי: שרפרף, מראה, שטיחון, דלתות ארונית, קו התפר בין הקרמיקה לקיר ועוד.

תאורת חדר האמבטיה
בחדר האמבטיה יש להתקין תאורה מוגנת מים, אדים ולחות. אזורים שיש בהם סכנה שהמים יותזו עליהם חייבים להיות מוגנים מהתזה באמצעות גופי תאורה אטומים בדרגת אטימות של IP54 עד IP65. שאר תאורת החלל צריכה להיות מוגנת מאדים. רצוי להשתמש בתאורה חזקה, סגורה ולא מחממת, כגון Cool White.

תחזוקה וניקיון
כדי להבריק אבן ושיש אפשר להשתמש בחומרי ניקוי המכילים תוספת פוליש-וקס.
לניקוי רצפות קרמיקה, אל תשתמשו בחומרי ניקוי המכילים פוליש-וקס גרניט. שיטת הניקוי היעילה ביותר היא באמצעות מים ומעט סבון, זאת מפני שחומרי הניקוי המכילים פוליש-וקס יוצרים שכבת שומן הגורמת לרצפה להיראות מוכתמת.
אם יש לכם אבני שיש באמבטיה, מומלץ כי פעם בשנה תמרחו סולר על האבן והשיש, פעולה זו תמנע  את ספיגת הלכלוך באבן. הקפידו להיצמד להוראות השימוש בסולר ואווררו את הבית היטב בזמן ולאחר הפעולה למשך כ-10 שעות לפחות.
אם ברצונכם להסיר עובש מאריחי קרמיקה ומהחיבורים בין דופנות האמבטיה והאריחים השתמשו,  בחומרי ניקוי המיועדים להסרת עובש בלבד.
לכלוך ושאריות צבע לאחר שיפוץ תוכלו להסיר מאריחי הקרמיקה באמצעות כל סוג חומצה שמתאימה לקרמיקה .אולם מומלץ לנקות כתמי צבע באופן נקודתי מאחר שהחומצה פוגעת ברוֹבה חומר המצוי במרווחים שבין האריחים.
לניקוי האבנית שעל הקרמיקה השתמשו  גם בחומץ טבעי  והוסיפו אותו למי השטיפה.
רובה (חומר המילוי שבין המרצפות) - כדאי שצבעו יהיה אפור בהיר. גוון זה גם נחשב כיום לצבע מודרני מאוד, ונראה תמיד במצב טוב בהשוואה לצבע הלבן או לגוונים בהירים אחרים. כדי להחליף רובה חורצים בעזרת סכין לחריצת רובה שאפשר לרכוש בכל חנויות "עשה זאת בעצמך" שואבים את השאריות ושולפים החוצה. מערבבים לפי הוראות היצרן את אבקת הרובה החדשה (צבעונית או לבנה), מומלץ להוסיף תוסף רובה המאריך את חייה. ממלאים את החריצים ומאווררים היטב את החדר.
כדי להבריק ברזים אל תשתמשו בסקוטש או בספוגית קשה אלא רק במטלית לחה או בסקוטש ישן, וזאת כדי למנוע שריטות. ברזים אפשר להבריק בחומרי ניקוי מיוחדים או בעזרת חומץ טבעי.
את האבנית שבאסלה ובאמבטיה אפשר להסיר בקלות תוך שימוש בכל אותם חומרי ניקוי מסירי אבנית הקיימים בשוק. גם השריה בחומץ טבעי תעשה את אותה הפעולה אולם תארך זמן רב יותר.

איטום רצפות עץ
רצפות העץ והדק משתלבים יותר ויותר בחדרי הרחצה אומר – כיום ניתן לראות היום בחדרי אמבטיה  שימוש בריבועי עץ פריקים ברצפת המקלחונים, ספסלי עץ ניידים מחליפים את המדרגה המרוצפת, ושימוש בחיפויי קיר ורצפה מעץ גם באזורים הרטובים. כדאי לזכור שחדרי סאונה ואדים מצופים עץ.
תנו את הדעת בנושא האיטום. העץ עמיד בפני מים אך אינו אוטם, על כן זוויות ניקוז למים וחומרי איטום הם הכרחיים כשמדובר ברצפות עץ או בחיפויי קירות מעץ וזאת כדי למנוע נזילות עתידיות.

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017