ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

בתהליך תכנון הבית, יש להבין שהרצפה העתידית תהווה את הבסיס העיצובי לבית. חשוב, ולכן עליכם להחליט מבעוד מועד על הקו העיצובי, וסגנון הרהיטים.  אם למשל חשקה נפשכם ברהיטים בהירים במיוחד, שקלו התקנת רצפות בעלות גוון כהה כל שייוצר קונטרסט  שיעניק לרהיטים את הכוח שלהם בחלל.
בעבר הוגבלה בחירת החומרים לריצוף לחומרים טבעיים, ולקרמיקה . אך כיום תודות לטכנולוגיות מתקדמות נפתח צוהר לעולם של אפשרויות בחירה בין חומרי הריצוף והחיפוי.  התוצרים המתקבלים איכותיים, יפים, ומאוד דומים במראם לאבנים המצויות בטבע.
בחירת האריח בו נרצף את בתינו, תתבצע בדרך כלל על פי מראהו, אך אין להפחית מחשיבות עניין הנוחיות, החוזק וקלות האחזקה.

כפי שציינו קודם מגוון אפשרויות הריצוף והחיפוי הוא רחב , ויש להבדיל בין ריצוף וחיפוי פנים וריצוף וחיפוי חוץ. החומרים השולטים במשטחי העיצוב כוללים:  אבן שיש, גרניט פורצלן, קרמיקה, פסיפס, טרקוטה, בטון מוטבע או צרוב, אבן מתורבתת, פרקט עץ או למינציה ושטיחים מקיר לקיר. בשל היצע החומרים הרב , רצוי לתת את הדעת לכל היתרונות והמגבלות של החומרים השונים.
בכתבה זו נתמקד באלה המיוצרים באופן מלאכותי.

ריצוף פנים
קיימת נטייה לבחור לריצוף פנים הבית, באריחים הקרובים מאוד במראם לחומרים הטבעיים. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת להשתמש גם בחומרים מעשי ידי אדם, כמו הקרמיקה המגוונת והעמידה, והגרניט פורצלן המיוצר במגוון ענק של דוגמאות כמו שטיחי פסיפס, דמויי עץ , שיש, טרקוטה, מתכות שונות ודמוי אבן כגון : ציפחה, גיר, בזלת וכו''. חומרים אלו ניתנים לעיבודים רבים, כך שהם זוכים לקבל כמעט כל צורה אפשרית עד לכדי חיקוי מושלם של המוצר הטבעי. אריחי הריצוף המלאכותיים בניגוד לחומרים הטבעיים, חזקים יותר לעומסים ,עמידים בפני שחיקה,אינם ספיגים ולאורך זמן לא ישנו את גוונם וצבעם.

ריצוף חוץ
ריצוף חוץ גם הוא חלק מהתפיסה העיצובית של הבית, ולכן יש לדאוג כי הוא יהווה המשך טבעי של ריצוף הפנים. על ריצוף החוץ להשלים בהתאמה את התכנון האדריכלי.
ריצוף חוץ מתייחס לשבילים, מבואות, משטחי מרפסות וחניות. גם כאן לאורך השנים נעשה שימוש בעיקר בחומרים טבעיים,  אך פגעי מזג האוויר, בלאי, וכתמי שמן גרמו לפיתוח חומרים עמידים יותר.

פשטות ההתקנה היא פקטור בכל הנוגע לעלויות.  רבים נוטים לבחור בגרניט פורצלן, שהוא חומר עמיד במיוחד בפני פגעי מזג האוויר ובפני לחות. ניתן לעבד אותו ולהקנות לו כל צורה אפשרית, שוב, עד כדי חיקוי מושלם של החומר הטבעי. רצוי להשתמש בגימור המונע החלקה.
פתרון מלאכותי נוסף הוא הבטון המוטבע או הצרוב אשר מחקה בגימורו שלל דוגמאות של אבן, ומונע את הצורך ביציקת תשתית נפרדת. התשתית הנוצקת היא חלק בלתי נפרד מתהליך הגימור.
בניגוד לחומרים הטבעיים, בחומרים אלו אפשר להגיע לרמת דיוק מירבית בכל הקשור למראה ולגוון של החומרים.

חיפוי פנים
חיפוי הוא תהליך של כיסוי שטח קיר באריחי אבן.  החיפוי נעשה מחומרים טבעיים או מחומרים המיוצרים ע"י אדם. החיפוי מגן על קירות של חדרים רטובים ( כמו חדר הרחצה)  מפני רטיבות ומשמש אלמנט דקורטיבי לחדר המעוצב.
בעבר שימשה הקרמיקה שימשה לחיפוי חדרים רטובים, ואילו כיום יש מעבר לשימוש בחומרים טבעיים כמו, שיש, או אבן צפחה המקנות מראה אלגנטי ומסוגנן.
 גם בתחום חיפויי הפנים בעקבות הטכנולוגיה המתקדמת, התפתחה הנטייה להשתמש בחומרים מעשי ידי אדם, כמו : גרניט פורצלן בגווניו השונים, קרמיקה, ואבן מתורבתת. השימוש בחומרים שנעשו בידי אדם מבטיחה אריח בעל תכונות טובות אשר עולות, על החומרים הטבעיים בחוזקם ובעמידותם.
אם מצא חן בעיניכם המראה, הרי שבחירת המוצר המלאכותי תעניק לכם שקט נפשי לאורך זמן.

חיפוי חוץ
חיפוי חוץ מתכוון לאריחים המותקנים על קירות הבית החיצוניים במגוון מקומות וע"פ התכנון האדריכלי. על חיפוי חוץ לתת תשובה הולמת למפגעי מזג האוויר, לחום, לשמש ולרטיבות.
אם מדברים על אבן טבעית, הרי שקיימים סוגים שונים של אבנים המתאימות למטרות שונות, על פי הרכבן הכימי שמשפיע על חוזקן וקשיותן, על פי רמת התחזוקה שהן דורשות, עמידותן בפני השפעות אקלימיות ועוד.
האבן הטבעית, יפה ככל שתהיה, משנה עם הזמן את חזותה כתוצאה מהשפעות סביבתיות. ועל מנת לשמר חיפוי אבן, יש צורך לתחזק את החיפוי. בחלק מהמקרים, על מנת לשמר את המרקם הטבעי של האבן יש להשתמש בשכבות הגנה פולימריות אשר דוחות מים.

אם בחרתם בחומרים מלאכותיים זכיתם ביתרונות  בכל הנוגע לחוזק החומר, רמת הספיגה שלו, מראהו וגווניו של האריח. גם כאן, אם מצא חן בעיניכם המראה המתקבל, הרי שבחירת המוצר המלאכותי תעניק גם במקרה זה שלוות נפש לאורך זמן. לא משנה במה בחרתם,תמיד יש לפעול ע"פ הוראות היצרן, והוראות ההתקנה של האדריכל, ע"מ למנוע מצב של רטיבות בקיר או התרופפות האריח.

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017