ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

מקלחונים ניתן להשיג כיום במגוון דגמים, צורות וגדלים. ניתן לרכוש מקלחונים  כמוצרי מדף במידות סטנדרטיות או לבנות אותם עפי מידותיכם. אפשרות זו עדיפה ומבטיחה כי התקנת המקלחון תהיה מותאמת לשטח המיועד לו, ותענה על צרכים ספציפיים של המשתמשים באופן הטוב ביותר.
שיקולים בבחירת מקלחון אמורים להתייחס ל: שטח חלל הרחצה, נוחות השימוש, פשטות התפעול והאחזקה, הצורך בעזרים לרחצה כגון מעקים וכסאות,תקציב,  וכמובן שבשיקולי הטעם והעיצוב כולל של חדר האמבטיה.

עיצוב , יפה ככל שיהיה לא ישפיע על נוחות השימוש במקלחון ולכן, חשוב שהכניסה אליו תהיה רחבה ככל שניתן, ושנפחו יהיה גדול דיו ויאפשר להתנועע בתוכו בחופשיות.
אפשר למקם את המקלחון בכל פינה רצויה, רק יש לקחת בחשבון את השתלבותו הפיזית עם יחידות נוספות שקיימות בשטח חדר האמבטיה, ואני מתכוונת לכלים סניטאריים כמו: אסלה, כיור, ארונות, מכונת כביסה וכיו"ב. בחירת דגם המקלחון נעשית אף היא בהתאם לכך: קיימים מקלחונים חזיתיים, פינתיים, בעלי דלתות ציר, דלתות הזזה ועוד.

מגוון הדגמים מציע לכם פתרונות טובים גם עבור חללים קטנים שאינם משופעים במרחב, וככלל , תמיד מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע שמתמחים בייצור מקלחונים. בעלי המקצוע  יוכלו לסייע בבחירת הדגם, באיתור מיקום ההתקנה הטוב ביותר, ויבצעו את המדידות הנדרשות כמו גם התאמות במידת הצורך.

המקלחונים למיניהם מורכבים מפרופילי אלומיניום, קירות/דלתות העשויים מזכוכית או מפרספקס, עם או בלי אגנית, וגובהם כ190 - -180 ס"מ. הפרופילים המחזיקים את מבנה המקלחון עשויים מאלומיניום צבוע או מאולגן - שתי שיטות עיבוד המעניקות לחומר את האיטום המתבקש. מרביתם מופיעים בגוון המתכת הטבעי עם ליטוש מיוחד המשווה להם מראה ומרקם חלקים למשעי, או בגוונים קלאסיים כלבן או פרגמון.
גוונים ססגוניים יותר ניתן להשיג על פי הזמנה, וחשוב שתקפידו על צביעה איכותית (קלייה בתנור)  שתהיה עמידה בתנאי הלחות ובמגע השוטף עם המים.

שימו לב כבר קרה שכמה יצרניות מקלחונים חשבו שמקלחון של 80 X 80 ס"מ מספיק לרחצה, בפועל,  מקלחון במידות אלו  מספיק רק לילדים: אם תעמדו עם ידיכם על המותניים תבינו שרוחבכם כמטר.ו לכן יש להקפיד לקנות מקלחונים שרוחבם הוא לפחות מטר וכמו כן יש לשים לב שכאשר הדלת פתוחה נשאר מרווח סביר לכניסת אדם.

קירות ודלתות 
וקירות ודלתות נחלקים על פי דגמי המקלחונים:  קיימים מקלחונים בעלי דלתות בלבד, כלומר שהדלתות הן גם הקירות. מקלחונים המשלבים קטעי קירות קבועים ודלתות נפתחות.
דלתות המקלחונים עשויות מפרספקס או מזכוכית מחוסמת. עובייה של הזכוכית צריך להיות 6 מ"מ לפחות, אם כי כשהיא נתונה בתוך מסגרת, אפשר להסתפק גם בעובי 4 מ"מ. את הזכוכית ניתן להשיג במגוון טקסטורות דקורטיביות - חלבית,  צרובה, בהתזת חול, מוטבעת ועוד, ואף הפרספקס מופיע בדוגמאות הטבעה שונות.
למקלחלונים דלתות מסוגים שונים של מנגנוני פתיחה: צירים, הזזה או מתקפלות, לכל מנגנון קיימות מספר אפשרויות: כנף קבועה וכנף מתקפלת, שתי כנפיים, הזזה לכיוון אחד או שניים ועוד.
אפשרות טובה במיוחד לצורך חיסכון בשטח היא מקלחון בעל דלתות מתקפלות, שאותן ניתן להצמיד אל הקיר עם תום הרחצה,מה שמותיר את השטח מרווח ומאוורר. לצורכי אטימת המקלחון מצוידות הדלתות בפרופיל מגנטי אשר מותקן לאורכן ובכך מבטיח סגירה הרמטית .
קיימת חשיבות רבה לצירים ו/או למסילות ההזזה. צירי הדלתות עשויים מנירוסטה, פלדת אל חלד עמידה בתנאי לחות ורטיבות, ויש ביניהם מתוחכמים במיוחד שמתרוממים מעלה עם פתיחת הדלת, בכדי שלא ייווצר חיכוך עם המגב ולא ייגרפו מים החוצה.  לדלתות ההזזה משתמשים במסבים מפלדת אל-חלד, עדיף עם ציפוי פלסטי שיגן עליהם מפני הצטברות של אבנית העלולה לפגוע בתנועתם החלקה.
לצורך ניקויין של דלתות הזזה, יש מנגנון מיוחד המאפשר להסיט את הדלת מהמסילה התחתונה, ומעניק גישה ישירה ונוחה אליה.
ידיות המקלחון מהוות חלק בלתי נפרד מעיצוב המקלחון ומופיעות בשלל דגמים .חשוב להקפיד שתפעולן יהיה נוח, קל ובטוח.

אגניות
האגניות למקלחונים קיימות בדגמים וגדלים שונים, שתואמים למבני המקלחונים. קיימות אגניות שטוחות מאד שגובהן כמעט מתיישר עם מפלס הרצפה ואחרות בעלות פנל רחב יותר, כ- 108 ס"מ. האגניות עשויות מחרס,  מחומרים אקריליים או אף מפח, וכיום אף מוצע חידוש יעיל במיוחד - אגניות העשויות מגרניט, חומר חזק מאד, לפנים האגניות  מרקם  מחוספס שמונע החלקה והן בעלות מבנה משופע המונע "בריחת" מים .

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017