ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

נתחיל בתכנון: בסביבת הכיור בחדר הרחצה יימצאו פריטים רבים מן הסתם וכדי להימנע מהערמה חסרת סדר על גבי  המשטח, רצוי להתקין מתחת לכיור ארון מדפים עם דלתות ציר לצד מגירות נשלפות.

הארונות הנפוצים כיום מגיעים בצורה מלבנית, אך תוכלו  להוסיף ארונות מעוגלים או משולשים, שייצרו צורניות מעניינת. אם מתעורר הצורך, תוכלו לשלב בחלל גם ארונות עליונים. דרך אחת היא להתקין ארון צר שחזיתותיו יכולות לשמש כמראה מעל הכיור. דרך נוספת היא להתקין ארונות מאורכים בשני צדי המראה, כשאחד מהם ישמש את הגבר והשני את האישה.

מידות: עומק סטנדרטי של ארונות רחצה עומד על 40-60 ס"מ, זה תלוי בעומק הכיור ובמרחב המוקצה להם בחדר. גובה הארונות עומד על כ-80 ס"מ מהרצפה, והאורך מתחיל ב-50 ס"מ, והוא אינו מוגבל, אלא מותנה במקום הפנוי. אם במשטח העליון משולבים שני כיורים, רצוי שאורך הארון יהיה לפחות 120 ס"מ.

חומרים: מרבית הארונות עשויים מעץ לבוד בציפוי פורמייקה, שהיא נוחה מאוד לניקוי, ולכן מתאימה לחדרי רחצה. ארונות יוקרתיים יותר עשויים מעץ מלא בשילוב זכוכית, וקיימים כמובן גם ארונות מפלסטיק.
אבל לפני הכל , לפני שרצים לקנות ארונות אמבטיה, עליכם לדעת מה לדרוש? אילו שאלות יש לשאול בחנות ומה לבדוק במעמד הקנייה.

ראשית, עליכם לדעת כי ישנם ארונות אמבטיה במידות סטנדרטיות ובעלויות זולות בהרבה מאשר ארונות שמיוצרים בהזמנה אצל הנגר. עליכם לקחת בחשבון את גודל הארון  הרצוי, את החלוקה הפנימית שלו ואת מיקום הסיפון והברז. למעשה  רצוי לתכנן את חדר הרחצה לפי מידות ארון האמבטיה הסטנדרטיות בכדי לא להוציא  הוצאות גדולות בשל המידה המיוחדת .
סוגי הארונות המוצעים הם רבים ומכון שכך כדאי להתמצא מעט בחומרים ובסוגי הגימורים השונים.  ארונות אמבטיה ברובם עשויים מעץ  אך חשובה מאד רמת הגימור שלהם למעשה, שני המרכיבים החשובים ביצור ארון אמבטיה הם איכות החומר ואיכות העבודה. קיימים  סוגי עצים רבים כאשר הנפוצים שבהם הם:  אורן , בוק , מייפל , דובדבן , אגוז , מהגוני ועוד..

אולי לא ידעתם אבל , בארונות אמבטיה אין באמת הצדקה לבנות את החלקים הפנימיים מעץ מלא אלא רק את החזיתות והדלתות.  עץ כידוע לכם הוא חומר חי ולכן הוא משתנה כל הזמן בהתאם לתנאי הסביבה, כמו לחות, יובש, קור וחום. 
ארונות אמבטיה שמיוצרים מעץ מלא וגושני רצוי שייקנו במקום מוכר או בבית עסק איכותי , אשר בו מובטחת לכם שיטת עבודה וטכנולוגיה אשר תמנע היווצרות עיוותים בתוך מסגרת הארון בעקבות שינויים של מזג אויר, תנאי לחות או יובש קשים.

סוגי העצים השונים:
 ארונות מעץ סיבית: אלו ארונות שבנויים מלוחות העשויים נסורת עץ המעורבת בדבק ואשר כבושה בלחץ ובחום. הסיבית היא חומר שאינו עמיד בלחות ולכן לא מומלץ לשימוש בחדרי רחצה.
פלטת סנדוויץ'': ארונות העשויים  שכבות עץ  אשר מודבקות זו לזו , כאשר  בכל שכבה כוון הסיבים הוא שונה. הסנדוויץ'' מגיע  בפלטות בעובי4-21 מ"מ . קיים גם לוח יחיד בפלטת הסנדוויץ'' שידוע בכינויו דיקט .  בתחום
לוחות הסנדביץ'' קיימים האדום, הצפצפה הטויין והלבנה.
סנדוויץ'' אדום:ארונות אמבט מסנדוויץ'' אדום עשוי מעץ גבון הידוע בגווניו האדומים .
מומלץ מאד לרכוש ארונות אמבט מסנדוייץ'' אדום אשר עמידים חזקים ויפים . 
סנדוויץ'' טווין: מדובר בפלטת עץ גבון  בשכבות החיצוניות ומעץ זול בשכבות הפנימיות . זוהי אופציה זולה אך בינונית מבחינת איכות. 
סנדוויץ צפצפה: עשויה מעץ צפצפה שהוא בעל גוונים בהירים אך חסרונותיו הם בהיותו עץ רך וניתן לשרוט אותו בקלות.
סנדוויץ ליבנה : נקרא גם "בירץ''" ועשוי מעץ ליבנה אשר גודל  במדינות צפוניות  . מדובר בעץ חזק יותר מהגבון ובעל דופן המורכבת משכבות של פסים בהירים וכהים .השכבות שלו מאוד דקות ביחס לסנדוויץ רגיל ,מה שמקנה לו את החוזק .מחיר הבירץ'' גבוה, בדומה לעץ מלא.

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017