ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

סאונה רטובה, יבשה ומשולבת -   נכון, אנו חיים במדינה חמה ולחה, אבל סאונה היא ללא ספק פינוק מרגיע לגוף ולנפש. סאונה כפי שידוע לכם היא מרחץ אדים, והיא מוכרת בשתי גרסאות: יבשה ורטובה, בשתי הגרסאות מדובר על שהייה בתא/חדר סגור וחם מאד. ההבדל ביניהן טמון באופן הפקתו של החום ובאפקט שלו על הגוף. את מקור הסאונה היבשה מקובל ליחס לפינלנד, והיא אף מכונה סאונה פינית.  עובדה ידועה היא כי בפינלנד, מדינה בת 5 מיליון תושבים, קיימות שתי מיליון סאונות, כלומר כמעט לכל משפחה קיימת בבית סאונה.  - את הסאונה הרטובה אתם יכולים לראות כאיזו ווריאציה לרעיון החמאם התורכי אשר מקורותיו נעוצים עוד ברומי העתיקה.

הסאונה ידועה בשפע השפעותיה הטובות כמשחררת ממתחים ומרפה שרירים עייפים וכואבים, כמשקיטה ומרגיעה את מערכת העצבים, ממריצה את מחזור הדם, וכגורמת להזעה מרובה שמעניקה לנקבוביות העור ניקוי עמוק. אלו מכם הסובלים מבעיות לב ולחץ דם נמוך או גבוה יש להתייעץ עם רופא לגבי שימוש תדיר בסאונה.

יחידות הסאונה המוצעות לכם מצוידות בדרגשים ובספסלים ובמפלסים המאפשרים שהיה באיזור חם יותר או קר יותר. מכיוון שהאוויר החם מתפשט כלפי מעלה הטמפרטורה בחלק העליון של החלל גבוהה יותר, בפועל זה אומר שהטמפרטורה אינה אחידה ונעה בין 40 מעלות באזור הרצפה ועד 90 מעלות סמוך לתקרה. בנוסף לכך מצוידות  הסאונה בתאורה, במדחום ומד לחות, וכן בתרמוסטט שבאמצעותו ניתן לווסת את דרגת החום.
 

להשלמת ההנאה שמעניקה השהייה בסאונה, מוצעות מברשות שונות לקרצוף העור וכן שמנים אתריים ומלחי גוף. שהסאונה אינה מיועדת לרחצה אך היא בהחלט המקום הנכון לטיפוח העור  כיוון שהיא פותחת נקבוביות ומאפשרת לשמנים לחדור פנימה.

אלו מכם שהולכים "עד הסוף" בעניין הסאונה יוכלו ליהנות  מהאביזרים השונים המוצעים לקנייה כמו:  גוף חימום, כבלים, קורות עץ, תאורה, צנרת וכו''. מבחינת עיצוב ומיקום הסאונה בחללים השונים בבית- השמיים הם הגבול.

בטיחות בסאונה

היות שישיבה בתא סגור וחם עלולה לגרום לחולשה פתאומית או לירידה פתאומית של לחץ הדם חל איסור מוחלט על נעילת דלת הסאונה. כמו כן יש הקפידו שהדלת ניתנת לפתיחה משני צידיה ותמיד כלפי חוץ בשל אותה סיבה, כמו גם בשל העובדה שיחידות הסאונה אינן "סובלות" מעודף מקום בדרך כלל. כמובן, גם גופי החימום המותקנים ביחידות הסאונה צריכים להיות בטיחותיים לחלוטין ומוגנים במידת האפשר.

 סאונה יבשה

סאונה יבשה חדר העשוי עץ שבו מותקן גוף חימום שמופעל בטמפרטורה גבוהה ומפיץ חום רב ויבש. על גוף החימום מניחים אבני בזלת מיוחדות שסופגות את החום, וברגע שיוצקים עליהן מים נוצרת פליטת אדים המעלים את רמת הלחות בחלל היבש. לחות זו נמוגה מהר מאד ויש לחזור על הפעולה מדי כמה דקות. דליי מים ומצקות שנועדו לצורך זה הם ציוד נלווה הקיים בכל יחידת הסאונה היבשה.

 הסאונות היבשות המוצעות כיום מגיעות מגוון דגמים ובגדלים שונים החל מ"תאים" קטנים לשימוש של אדם אחד בכל פנים, ועד ליחידות גדולות המיועדות ל-4 איש ויותר. בחדר הסאונה חלונות העשויים מזכוכית עמידה משוריינת או מחוסמת- הסיבה לכך היא שהפרשי  טמפרטורה קיצוניים בין פנים וחוץ עלולים לנפץ זכוכית רגילה.

את הסאונה היבשה  אפשר להתקין בתוך הבית או בחצר וכל שנדרש הוא חיבור למקור חשמל.

ההתקנה הביתית יכולה להתבצע בשתי שיטות: שימוש במרחב פנוי קיים בחדר או פינה בלתי מנוצלת, והפיכתה לתא סאונה על ידי ציפוי קירות התקרה והרצפה בלוחות עץ והנחת שכבת בידוד בינם ובין הקיר. שיטה נוספת היא הצבת יחידת סאונה שבנויה בשלמותה בתוך חלל החדר.

במקרה זה מדובר במבנה בעל קירות כפולים ושכבת בידוד ביניהם.

לבניית היחידה ניתן להשתמש בסוגי עץ שונים כמו אורן פיני , או ארז  שתכונותיו הטובות נחשבות מתאימות במיוחד גם ליחידות סאונה בפרט כאשר הן מוצבות בחוץ.

יחידות הסאונה היבשה מוצעות לעיתים כערכה לבנייה עצמית, והרכבתה אינה קשה לביצוע . כך שעם מעט הבנה טכנית וכלים פשוטים תוכלו  להשלים את בנייתה בתוך יום אחד בלבד.

 סאונה רטובה

בתא הסאונה הרטובה קיימת לחות גבוהה מאד בשיעור ולפיכך מותאם לה מבנה הבנוי מאבן לא סופגת,  או מפיברגלס שהוא עמיד מאד ומבודד יעיל וטוב או מסוגים אחרים של חומרים פלסטיים. חיפוי הפנים יכול להיעשות באריחי קרמיקה או בשיש. ליצירת החום והאדים, "בסיס" הסאונה הרטובה, משמש גוף חימום שעליו מותזים בתהליך אוטומטי ורציף מים ה"מלחלחים" את החלל. הסאונה הרטובה מחייבת חיבורים לחשמל, לצנרת המים קרים וכמו כן למערכת ניקוז עבור עודפי המים המצטברים. כיום אגב, קיים גוף חימום המשלב בתוכו מיכל מים פנימי שמבטל את הצורך בחיבור למקור מים חיצוני וכל שנדרש הוא לדאוג למילויו.

מחירי יחידות הסאונה נקבעים בהתאם לגודלן.

סאונה רטובה ויבשה ביחד

אין ספק שהבחירה בין סאונה יבשה לרטובה היא עניין של העדפה אישית. לאלו שמתחבטים בין שתי אפשרויות אלו הומצא פתרון חדשני וייחודי הקרוי  "סאונה קומבי", שהיא יחידת סאונה עצמאית המתפקדת לפי רצון המשתמשים כסאונה רטובה או יבשה.

היחידה הזו בנויה מעץ ארז במתכונת של סאונה יבשה אך ניתן לשלב בה מערכת חימום מתוחכמת אשר כוללת מחולל אדים שאותו תוכלו להפעיל בלחיצת כפתור וליהנות מסאונה רטובה .

 
 
 
 

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017