ריצוף ואמבט
פורטל ריצופים וחדרי אמבטיה המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

כשאנחנו אומרים בטון אנו מדמיינים חומר קשה שבדרך כלל מתאים לכל מה שבחוץ.בשנים האחרונות הוא עובר מהפך ומקבל סגנון עדין ואסתטי ולכן מוכנס גם לבית.

בטון בריצופי חוץ: בטון שמוטבע בריצופי חוץ מתאים לריצוף חצרות, שבילים, רחבות שליד בריכות שחיה, משטחים מתחת לספסלי גן או מתחת לאדניות. הטבעת תבניות גומי בבטון יוצרות ריצוף בעל מרקמים שונים. קיימות עשרות דוגמאות וחלקם יכולים לחקות מראה של חומרים טבעיים שונים. אני מתכוונת לדוגמאות של לבנים, אבן טבעי, פסיפס ואף סלעים. החיקוי זול בהרבה מהחומרים המקוריים, רגיש הרבה פחות ומגיע במגוון רחב של צבעים ותתי גוונים.  חוץ מהמקרמים השונים אותם תוכלו לבחור עבור ריצוף הבטון שלכם,  תוכלו למצוא אריחים בגדלים וצורות שונות כמו אריחים מלבניים, מחומשים, אריחי ריצוף מחומשים,  ואפילו בצורת מניפה אשר נראית כמו עבודת פסיפס.

אז מהם היתרונות של ריצוף מבטון?

ראשית זמן העבודה-  הנחת המרצף נמשכת כשלושה ימים בלבד שכוללים יום הכנה, יום יציקה ויום נוסף ליצירת גימורים.

מכוון שבסיס המרצף מכיל בטון מזוין, הוא איננו שוקע ועמיד בפני שחיקה ומאד קל לתחזוקה וניקוי.

הצבעים שלו עמידים ונשמרים לאורך שנים.

אפשרויות העיצוב ברצפת הבטון הן אינסופיות, ניתן ליצוק בכל צורה ותכנון עיצובי.

ברצפת הבטון ניתן לשלב חומרים נוספים כגון עץ, אבן, שיש, צדפים, זכוכיות וכ"ו.

לרצפת הבטון גמישות לעיצוב בכל סוגי המתאר של הרצפה ישר או מעוגל. רצפת בטון בעלת עמידות גבוהה, חוזק רב לאורך זמן ועמידות רבה בפני שחיקה. לרצפת הבטון עמידות בפני שימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים. את רצפת הבטון תוכלו להתקין  מעל לחימום רצפתי, הבטון הנו מוליך טוב של חום. הבטון הנו חומר טבעי וידידותי לסביבה, המראה הטבעי שלו משמש בסיס מצוין לסגנונות עיצוב שונים.

משטחי רצוף פנים:

מדובר במשטחי בטון מחולק. יש מי שמשאיר את הבטון כפי שהוא, ובמילים אחרות כמעט שללא דוגמא עם סילר, ויש אלו שמעדיפים ליצור בו דוגמאות. בטון מדוגם קרוי בעגה המקצועית "בטון צרוב"

מה זה בטון צרוב?

למעשה מדובר במשטח בטון מחולק, שעליו שופכים צבעי "פטינה סטיין" שהם צבעים מיוחדים אשר חודרים לבטון ויוצרים בו דוגמאות שונות : מראה בוהק, מראה מיושן וכו''.

ה"פטינה סטיין" היא לא אחרת מאשר חומצה שמערבבים אותה בסוגים שונים של מינראלים ואלו יוצרים תגובות כימיות בריצוף הבטון. בתהליך הריאקציה נוצרת הטמעה מוחלטת בין הצבע למשטח. מדובר אם כן בחדירת הצבע לבטון כך שניתן ליצור בריצוף דוגמאות נפלאות.

זה אשר שולט בצבעים הוא המבצע שדרך כמויות וטכניקת המריחה יותר בבטון המחולק אפקטים מעניינים דמויי שיש, קרמיקה או מראה טבעי.

שאלות נפוצות האם קיימת אפשרות ליצור שיפועים  בבטון? ובכן כן!  שיפועים בבטון מבצעים בריצוף חוץ כדי שיהיה ניקוז מים למשטח החיצוני, השיפוע המומלץ הוא 2% . כיצד ניתן לשמור על תקינותה ויופייה של רצפת הבטון? הקפידו שלא להשתמש בחומצות. דאגו שהבטון יהיה מכוסה בשכבת ווקס. בעת ניקיון הרצפה השתמשו במטלית רטובה וסבון שיש בו אחוז מסוים של ווקס.  אחת לשנה עליכם לחדש את הווקס. מהו  העובי המינימאלי של רצפת בטון? העובי המינימאלי לרצפה הוא 5-6 ס"מ. כמו כן ניתן להשתמש ברצפת בטון מסוג OVERLAY בעובי בין 4 מ"מ ל 10 מ"מ. האם ניתן לבצע ריצוף בטון מעל רצוף קיים?  באופן עקרוני ניתן לצקת  בטון בעובי מינימאלי של 5-6 ס"מ כך שנותר רק לבדוק לבדוק האם זה מתאים במבנה אותו רוצים.

 

ריצוף ואמבט | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל ריצוף ואמבט © 2017